Lars H. Svart 9.Juni.2023 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.Juni.2023 Og husk, er du syd for Grbbestad og du får kuling, har du både Gule Humpen, Kosterfjorden og Oslofjorden å forsere før du er hjemme. Så følg godt med på værmeldingen. Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Pequod Svart 9.Juni.2023 Link til dette innlegget Svart 9.Juni.2023 Lars H. skrev for 20 timer siden: Dette er det skiltet jeg liker best, tatt på Åstol for noen år siden. Sto der fremdeles i fjor! Båtblogg: Fra landkrabbe til sjøulk... Link to post
Lars H. Svart 10.Juni.2023 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.Juni.2023 Her hos oss skjer det ikke mye, vi ligger fremdeles på Gullholmen hvor vi blir liggende til mandag morgen. Frem til idag har det vært nesten ingen båter i havnen. Men nå er det helg, og med det været vi har er havnen helt full. Det er vindstille, kanskje en liten trekk fra øst, 24gr. og sol fra en skyfri himmel. Havnevakten er like blid og stopper alltid opp når han går forbi oss og tar en prat der vi ligger longside på den beste plassen i havnen. Folk har gått frem og tilbake på bryggen ut til grillplassen i hele eftermiddag, mannfolkene i kun shorts og mange damer i bikini. Noen barn har også badet fra båtene. Her er det sommer! Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Mare Nostrum Svart 10.Juni.2023 Link til dette innlegget Svart 10.Juni.2023 Lars H. skrev 29 minutter siden: Her hos oss skjer det ikke mye, vi ligger fremdeles på Gullholmen hvor vi blir liggende til mandag morgen. Frem til idag har det vært nesten ingen båter i havnen. Men nå er det helg, og med det været vi har er havnen helt full. Det er vindstille, kanskje en liten trekk fra øst, 24gr. og sol fra en skyfri himmel. Havnevakten er like blid og stopper alltid opp når han går forbi oss og tar en prat der vi ligger longside på den beste plassen i havnen. Folk har gått frem og tilbake på bryggen ut til grillplassen i hele eftermiddag, mannfolkene i kun shorts og mange damer i bikini. Noen barn har også badet fra båtene. Her er det sommer! Havna på Gullholmen er nok særs lun. Jeg ligger ca 1 NM lenger sør og her blåser det mellom 5 og 8 m/s fra NV. Det har det gjort siden jeg kom i ett-tida. Mye folk og liv på stranda, kom til og med to stk stridsbåt 90 (?) på besøk. Enkel fortøyning der i gården, de kjørte halve båten opp på land! Link to post
Lars H. Svart 10.Juni.2023 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.Juni.2023 Igår blåste det opp i 9m/s varm østavind inn i havnen. Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Lars H. Svart 12.Juni.2023 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.Juni.2023 Da var vi kommet til Skärhamn, også her god longside plass uten muligheter til å få noen på utsiden som skal tråkke over båten. Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Flid Svart 12.Juni.2023 Link til dette innlegget Svart 12.Juni.2023 Tydelig at dere har det bra i Skärhamn Lars. Ser dere en stor Princess båt som heter Manitou i nærheten av der dere ligger? Link to post
Lars H. Svart 12.Juni.2023 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.Juni.2023 Jo da, det beistet på 56 fot ligger 5 meter unna oss på privat plass med 2 strømkabler koblet til. Den ser litt forlatt ut. Noen du kjenner? Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Lars H. Svart 12.Juni.2023 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.Juni.2023 Ikveld kom det en liten båt fra svensk marine innom for å handle litt mat, de var på tur for å trene navigering. Det er jo greit å ha forsvaret i nærheten, selv om de ennå ikke er kommet med i NATO. Det er også fint å ha en hær som forsvarer fosterlandet, og et luftforsvar for å forsvare luftområdet over fosterlandet. Men marinen? De skal vel forsvare fostervannet? Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Lars H. Svart 12.Juni.2023 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.Juni.2023 Så ble det kveld her i Skärhamn. Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Seigmann Svart 12.Juni.2023 Link til dette innlegget Svart 12.Juni.2023 Lars H. skrev 4 minutter siden: Så ble det kveld her i Skärhamn. For en idyll Link to post
Chilli Solbris Svart 12.Juni.2023 Link til dette innlegget Svart 12.Juni.2023 Postkortbilde!?? Mvh Solbris II Båtlivet gir meg de største gleder! Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Lars H. Svart 12.Juni.2023 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.Juni.2023 Bildet viser utsikten fra båten slik den var for et par timer siden. Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
tom Cognac Svart 12.Juni.2023 Link til dette innlegget Svart 12.Juni.2023 Lars H. skrev for 8 timer siden: Noen du kjenner? Er ikke "Manitou" en (gammel) indiansk gud - eller noe sånt? jeg tørker ut på land....! Link to post
tom Cognac Svart 12.Juni.2023 Link til dette innlegget Svart 12.Juni.2023 Lars H. skrev for 1 time siden: Så ble det kveld her i Skärhamn. Himmelen får meg til å tenke på "Skrik" av Edvard Munch, men du-verden så flott jeg tørker ut på land....! Link to post
Flid Svart 13.Juni.2023 Link til dette innlegget Svart 13.Juni.2023 Lars H. skrev On 12.6.2023 at 16.18: Jo da, det beistet på 56 fot ligger 5 meter unna oss på privat plass med 2 strømkabler koblet til. Den ser litt forlatt ut. Noen du kjenner? Kjenner dem. De bor i båten og skal hit hvor vi er. Link to post
Lars H. Svart 13.Juni.2023 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.Juni.2023 Skal hilse dem om de skulle dukke opp. Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Lars H. Svart 13.Juni.2023 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.Juni.2023 Idag fikk vi et problem som mange har hatt, kokeapparatet (Wallas) begynte å fuske. Dermed var det like greit å finne frem får 2-platers elektriske koketopp, greit å få noe igjen for tillegget til havneavgiften på 40 kroner. Det går ikke mye til vifteovnen nå. Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
tom Cognac Svart 13.Juni.2023 Link til dette innlegget Svart 13.Juni.2023 jeg tørker ut på land....! Link to post
Lars H. Svart 13.Juni.2023 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.Juni.2023 Nå har vel Jan for lengst fått svar på spørsmålet om Princess'n, uansett navn på båten? Og om du lurer og er opptatt av navn; navnet på båten vår er Trudelutt, oppkalt etter kona som heter Trude. Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
tom Cognac Svart 14.Juni.2023 Link til dette innlegget Svart 14.Juni.2023 jeg tørker ut på land....! Link to post
Lars H. Svart 14.Juni.2023 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.Juni.2023 Kan du ikke holde opp med dette maset om navn? Kanskje på tide å sette fra seg flasken med Cognac, he he? Hva har linker om komponister og pianister å gjøre i "min" reisetråd? Og en link til Wikipedia om Bergen by er en fornærmelse mot en ekte Stavanger-gutt. Og ja, det er mye morsomheter angående navnene Ludt og Trude. De historiene kan jeg utenat. Ellers er det fremdeles sol og sommer her i Skärhamn. Imorgen tar vi en trekvarters tur videre til Klädesholmen regner jeg med. Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
tom Cognac Svart 14.Juni.2023 Link til dette innlegget Svart 14.Juni.2023 jeg tørker ut på land....! Link to post
Lars H. Svart 14.Juni.2023 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.Juni.2023 Jeg ser du har redigert bort mange av dine kommentarer tom Cognac. Men for all del, jeg tar gjerne imot kommentarer til det jeg forteller om båtferien vår her på den herlige svenske vestkysten. Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Pequod Svart 14.Juni.2023 Link til dette innlegget Svart 14.Juni.2023 Noen ledige longsideplasser der? Båtblogg: Fra landkrabbe til sjøulk... Link to post
Recommended Posts
Du må være innlogget for å kunne svare.
Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.
Opprett ny konto
Gratis og helt uforpliktende
Klikk her for å opprette konto.Logg inn
Logg inn dersom du har konto
Logg inn