Jump to content

Montere styrekonsoll i enkeltbunnet alu rib


brrr111

Recommended Posts

Hei forum,

 

Er det noen som har montert, eller har forslag til hvordan montere styrekonsoll i en 290 aluminiumsrib med enkeltbunn?

Finnes det lim som er sterkt nok eller må jeg bruke festemidler gjennom skroget?

 

er det noen som har forslag til festemidler og evn. tetningsmidler for at dette skal bli solid og skikkelig?

Link to post
Share on other sites

Jeg ville nok limt, ikke sveiset. Tipper at de skrogene er eloksert, og dessuten ganske tynne i godset. Sveiser du i det må du først slipe deg gjennom elokseringen, og dermed ødelegger du den gode korrosjonsbeskyttelsen. 

 

Liming kan muligens være vanskelig nok. Det kan være en utfordring å lime på eloksert alu. Men er den malt innvendig? I så tilfelle er det ikke noe problem. Da limer du rett på malingen etter avfetting, evt. litt lett sliping akkurat der du skal lime. Hvis konsollen har små flater som treffer skroget må du lime på noe du kan skru konsollen i. 

 

Du kan lime med denne https://www.bostik.com/norway/no/catalog/product/construction/emea/norway/product-maxi-bond-seal/ 

Dersom skroget er eloksert og ikke malt er jeg litt usikker, men tror kanskje du må prime med f.eks. Seajet 017  og kanskje 117 først. 

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...