Fanafjorden Startet 30.Mai.2023 Del på Facebook Startet 30.Mai.2023 Skal hjelpe en kar med bytte av simmerring på hylse, men finner ikke hvilken type. Båten er en NB840 fra 1996, med Yanmar 220 Hk. Aksling er 40mm. Noen som kjenner fabrikat som NB brukte. ( Det er ikke Bosvik). Sitér dette innlegget Link to post
Brigg Svart 30.Mai.2023 Del på Facebook Svart 30.Mai.2023 West Mekan kanskje? Når du har demontert tar du med gamle tetninger til en maskinforretning som fører tetningsringer så får du nye av samme dimensjon. Da er det ikke så nøye hvem som produserte greiene i sin tid. Husk rustfrie fjærer på tetningringene og nye låseringer. Sitér dette innlegget Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet. 2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE 2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP Link to post
Fanafjorden Svart 31.Mai.2023 Emnestarter Del på Facebook Svart 31.Mai.2023 Takker for svar, men har ikke så mange dager på land, og ikke sikker på om jeg finner på lager i Bergen. Sitér dette innlegget Link to post
Brigg Svart 31.Mai.2023 Del på Facebook Svart 31.Mai.2023 Det burde være mulig å finne oppegående forhandlere i en by som Bergen. Uten at jeg er nok kjent til å kunne anbefale noen. Kanskje ta en ringerunde i forkant slik at du vet hvem som er aktuelle og hvor lang tid de trenger for å skaffe det de eventuelt ikke har på lager. Sitér dette innlegget Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet. 2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE 2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP Link to post
Komodo Svart 31.Mai.2023 Del på Facebook Svart 31.Mai.2023 Det burde være flusst av medlemmer her inne som vet hvor man får kjøpt tetningsringer over disk. Siden du har fått litt lite tilbakemelding i denne tråden kan du jo starte opp en egen tråd om det. Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
VegJoh Svart 31.Mai.2023 Del på Facebook Svart 31.Mai.2023 Jeg gjorde samme jobb i fjor. Sjekk ut tråden jeg lagde på den jobben: Forresten, er du helt sikker på at det ikke er Bosvik? Jeg har Bosvik og den er helt lik din. Det tok litt tid før jeg fikk verifisert at min også faktisk var fra Bosvik Sitér dette innlegget D5L Skibsplast 14 | Hobby 445 Exclusive | Uttern D55 | Askeladden 705 Voyager | Marex 280 Holiday | HR 435 | Viksund 310 St.cruz Link to post
Roger jo Svart 31.Mai.2023 Del på Facebook Svart 31.Mai.2023 Fanafjorden skrev for 7 timer siden: og ikke sikker på om jeg finner på lager i Bergen. For 50 år siden hadde jeg sagt "wallendahl" nå har du disse https://www.gulesider.no/maskinforretning+bergen/bedrifter Spør hva de har til 40mm aksel. Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
Arejane Svart 31.Mai.2023 Del på Facebook Svart 31.Mai.2023 Viknes har også deler, sjekk med de. Sitér dette innlegget Mh Arejane Link to post
Jakob T Svart 31.Mai.2023 Del på Facebook Svart 31.Mai.2023 E.Lund har det du trenger.Står mål på dei gamle ringane.Som Brigg skriver husk rustfri fjær. Sitér dette innlegget Link to post
Husky Svart 31.Mai.2023 Del på Facebook Svart 31.Mai.2023 VegJoh skrev for 10 timer siden: Jeg gjorde samme jobb i fjor. Sjekk ut tråden jeg lagde på den jobben: Forresten, er du helt sikker på at det ikke er Bosvik? Jeg har Bosvik og den er helt lik din. Det tok litt tid før jeg fikk verifisert at min også faktisk var fra Bosvik Hei, jeg synes også denne pakkboksen ligner mistenkelig på min som er fra Bosvik. De har jo delene i nettbutikken sin. mvh Espen Sitér dette innlegget mvh Espen Link to post
Ingper Svart 1.Juni.2023 Del på Facebook Svart 1.Juni.2023 Ser identisk ut som på min NB870 2002 (också 40mm axel), och det var fabrikat Bosvik. Jag minns inte storleken, men det ser du när du tagit loss den (det står stämplat på simmeringarna/tätningarna, tre tal: inner-,ytterdiameter samt tjocklek). Dessa tätningar/simmeringar är industristandard och måste absolut gå att köpa över disk i Bergen. Om de inte har typen med rostfri fjäder, brukar fjädern gå att köpa löst i rätt dimension på samma ställe som säljer tätningen, och sedan byter man ut den själv. Sitér dette innlegget Ingemar E. NB Forum Link to post
Fanafjorden Svart 28.Juni.2023 Emnestarter Del på Facebook Svart 28.Juni.2023 Det var fra Bosvik, ble lurt av et feil mål. Båt er på land og har fått løs flens. Må ha ned ror for å få propell ut langt nok. har fått løs flyndre under, bøyd litt til siden.tatt av rorarm , kile, og foring. ror detter ned ca2 cm får det ikke lenger ned. Noen som kjenner løsning? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.