Jump to content

NB840 propellhylse lekker

Fanafjorden

Recommended Posts

West Mekan kanskje?

Når du har demontert tar du med gamle tetninger til en maskinforretning som fører tetningsringer så får du nye av samme dimensjon. Da er det ikke så nøye hvem som produserte greiene i sin tid. 

Husk rustfrie fjærer på tetningringene og nye låseringer. 

Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet.

2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE

2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP

Det burde være mulig å finne oppegående forhandlere i en by som Bergen. Uten at jeg er nok kjent til å kunne anbefale noen. 

Kanskje ta en ringerunde i forkant slik at du vet hvem som er aktuelle og hvor lang tid de trenger for å skaffe det de eventuelt ikke har på lager. 

Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet.

2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE

2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP

Jeg gjorde samme jobb i fjor. Sjekk ut tråden jeg lagde på den jobben:

Forresten, er du helt sikker på at det ikke er Bosvik? Jeg har Bosvik og den er helt lik din. Det tok litt tid før jeg fikk verifisert at min også faktisk var fra Bosvik

D5L

Skibsplast 14 | Hobby 445 Exclusive | Uttern D55 | Askeladden 705 Voyager | Marex 280 Holiday | HR 435 | Viksund 310 St.cruz

VegJoh skrev for 10 timer siden:

Jeg gjorde samme jobb i fjor. Sjekk ut tråden jeg lagde på den jobben:

Forresten, er du helt sikker på at det ikke er Bosvik? Jeg har Bosvik og den er helt lik din. Det tok litt tid før jeg fikk verifisert at min også faktisk var fra Bosvik

Hei, jeg synes også denne pakkboksen ligner mistenkelig på min som er fra Bosvik. De har jo delene i nettbutikken sin.

mvh

Espen

mvh Espen

Ser identisk ut som på min NB870 2002 (också 40mm axel), och det var fabrikat Bosvik.

Jag minns inte storleken, men det ser du när du tagit loss den (det står stämplat på simmeringarna/tätningarna, tre tal: inner-,ytterdiameter samt tjocklek).

axeltatning.jpg

Dessa tätningar/simmeringar är industristandard och måste absolut gå att köpa över disk i Bergen. Om de inte har typen med rostfri fjäder, brukar fjädern gå att köpa löst i rätt dimension  på samma ställe som säljer tätningen, och sedan byter man ut den själv.

Ingemar E.

NB Forum

• 4 uker senere...

Det var fra Bosvik, ble lurt av et feil mål.  Båt er på land og har fått løs flens. Må ha ned ror for å få propell ut langt nok.

har fått løs flyndre under, bøyd litt til siden.tatt av rorarm , kile, og foring.

ror detter ned ca2 cm får det ikke lenger ned.

Noen som kjenner løsning?

63AFC9EF-0554-4767-A919-6C779212B242.jpeg

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...