Jump to content

Prosjekttråd - oppussing av Alicraft Norwind

Mayern

Recommended Posts

tom Cognac skrev for 11 timer siden:

:thumbsup: dette blir bra :thumbsup: er det BT's Eva-teak dere har på dørken? Jeg har lagt den langs skrogsidene for å få et tre-båt-look (noen finske og svenske seilbåter har det ekte), jeg skal legge noe jeg kjøper på Matritim på dørken, blir kanskje bra det også :smiley:

Dere har stått på fælt, resultatet ser veldig bra ut :thumbsup: KOS dere på Mjøsa :sailing::smiley::cheers_wine:

(husk å ta bilder og legge dem ut :thumbsup:)

Stemmer, BT-teak :cool: Enkelt, rimelig og utrolig behagelig å gå på barføtt. 
Artig å ha det langs skroget, vår skal egentlig ha skrogtrekk i hele båten men vi har ikke lagt noe enda. Jeg har kjøpt men valgte foreløpig å male bare, mistenker at den lekker litt langs vinduene… Så alt slikt drøyer jeg med, den må fikses utvendig før eller siden og da kan det hende vi må/bør bytte vindu og list/gummi rundt de. 
Nå skal den tas i bruk og så må vi bare ha penn og papir klar til eventuelle mangler eller must-haves vi finner ut av etterhvert.

Nå er forsikring og alt på stell så om noen timer får hun vann under skroget sitt for første gang på lenge! 

IMG_9941.jpeg.8597c99452d26fef44be8f489e41dab0.jpeg

Nyvasket her om dagen. Ny kalesje kommer på i juni når de nye stengene ankommer. 

IMG_9980.png.8db1da19b7e955bdc979ba61eaf53ef4.png

Og der var hun på vannet! 

IMG_9979.png.9ccd620e7a8e545224672526f0b6e52b.png

Gikk fint opp i plan, uvant å kjøre men virker fin. Tilvenning :wink:

Hun blir med hjem igjen i dag for å lettere kunne gjøre ferdig noen småting så blir hun lagt på plassen sin mot helgen tror jeg. To store glis her nå, og minsten i familien tok nå rattet og har ingen planer om å gi tilbake plassen til kapteinen :giggle:

IMG_9981.png

• 2 måneder senere...

IMG_1221.jpeg.74a6c4aa1add01c35fe9929183fe81d7.jpeg

Hekkbølge fra egen båt 😎 Oppdager ting vi burde hatt, koppholder eksempelvis 😂 

Bortsett fra det går fruen nesten som ei klokke, den er helt nydelig å kjøre! Litt trøblete motor som kveler seg på tomgang når den er varm så det må vi se på. 
F6E7A2D5-AD3D-4AEB-86A8-35A06B07D43A.jpeg.171a741856b4342a3b89343441897ff8.jpeg

Har stort sett bare film fra turer og de får jeg ikke inn her tror jeg. 

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...