tneb Startet 3.Juni.2023 Del på Facebook Startet 3.Juni.2023 Båten tar inn saltvann i akterrommet under det runde inspeksjonsdeksel. Vannet kommer aldri til høyere nivå enn ute. Etter en ukes fortøyning kan jeg pumpe ut 10 liter. Har vært på verksted hos båtbygger med mange års erfaring uten å finne årsaken. Med båten på henger har jeg fylt på ferskvann til over motorfeste men vannet renner ikke ut - ingen lekkasje, ingen fuktighet å finne noe steds. Er det noen der ute som har erfaringer.........? Båten er jo ikke i produksjon lenger Sitér dette innlegget Link to post
Kallethekid Svart 4.Juni.2023 Del på Facebook Svart 4.Juni.2023 Jeg kjenner okke båttypen din men et generelt tips for å lete etter lekkasjer er å spre ut litt mel eller lignende etter at man først har tørket det helt tørt. Da kan man ofte se hvor vannet har funnet veien inn. Sitér dette innlegget Link to post
tneb Svart 4.Juni.2023 Emnestarter Del på Facebook Svart 4.Juni.2023 Kallethekid. Takk for svar. Det kan absolutt være en mulighet men mannedeksel er bare 20 cm så det blir ikke enkelt. Det mystiske er jo, at vannet kommer inn med en viss hastighet så burde det jo komme ut med noenlunde samme hastighet når båten står på henger. jeg har fylt på minst 100 liter for å gi vanntrykk nokk til å komme ut samme lekkasje. Har ennå ikke prøvd med fargestoff i vannet. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.