Seesnake Startet 4.Juni.2023 Del på Facebook Startet 4.Juni.2023 Hei båtfolk. I dag skulle vi på sjøen og slappe av. Legg er fra brygga og bruker baugpropellen 5 sek til venstre. Da drar den tungt plutselig. Liker ikke dette. Når jeg da har kommet ut fra plassen min bruker jeg baugpropellen litt til høyre. Da rakler det ganske bra i baugpropellen men den skyver i alle fall. Jeg tør ikke bruke den da jeg er redd noe alvorlig har skjedd.dersom jeg har fått tang og tare i propellen, vil det rakle da i motoren? Får ikke dette helt til å stemme. Liker ikke dette da jeg er veldig avhengig av min baupropell for å komme på plass. Hilsen Seesnake Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 4.Juni.2023 Del på Facebook Svart 4.Juni.2023 Seesnake skrev 1 time siden: dersom jeg har fått tang og tare i propellen, vil det rakle da i motoren? Høres vel mer ut som om det er et lager som har havarert, evt et drev. Siden det er forskjell på høyre og venstre høres ut som det er i gearhuset, ikke motoren. Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
NilsPils Svart 4.Juni.2023 Del på Facebook Svart 4.Juni.2023 Hvilke fabrikat er baugpropellen . . ? Sitér dette innlegget Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten SaowaneeJeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................ Link to post
Seesnake Svart 4.Juni.2023 Emnestarter Del på Facebook Svart 4.Juni.2023 tror det bare står x-force 40 på den.(mulig det er engbo) Mente ar dersom lageret var gåent så skulle det vel rakle begge veier? høyre og venstre?Jeg skal gå ned med kamera etter på og titte. Kan raklinga komme av ar propellen er løs, og bare lager lyd den ene veien? Sitér dette innlegget Link to post
NilsPils Svart 4.Juni.2023 Del på Facebook Svart 4.Juni.2023 Seesnake skrev for 1 time siden: Kan raklinga komme av ar propellen er løs, og bare lager lyd den ene veien? Det er det første jeg ville sjekket . . . Seesnake skrev for 1 time siden: tror det bare står x-force 40 på den. Det ser ut til at Engbo XForce 40 er beltedrevet. Det er altså ikke noe gear som kan ha røket. Men derimot en reimdrift som kan være problemet (?). https://www.manualslib.com/products/Engbo-Xforce-Xf-40-10937640.html Sitér dette innlegget Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten SaowaneeJeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................ Link to post
NilsPils Svart 4.Juni.2023 Del på Facebook Svart 4.Juni.2023 Mulig du finner noe nyttig informasjon i denne tråden Sitér dette innlegget Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten SaowaneeJeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................ Link to post
Seesnake Svart 4.Juni.2023 Emnestarter Del på Facebook Svart 4.Juni.2023 Her var det mye nyttige linker. Jeg var borti havna å tittet med et undervanns kamera nå. Ikke noe tanf og tare der. Jeg startet opp og har nå testet baupropellen sikkert 50 ganger til h og v side. Nå skyver den meget bra . Det eneste var at jeg ikke brukte baugpropellen på turen ute i dag. Det eneste som jeg kan skjønne er at det må ha vert pakket med grønske inne i propell huset når jeg dro ut. Kan ikke skjønne noe annet for nå er den nesten som ny. Ikke skjønner jeg ..... Men en ting som er litt rart som jeg alltid har sliti med ,er at jeg kan merke at den trekker noe bedre til høyre en venstre. Noen ganger helt likt. Jeg har mulig gens et strømpooblem. et lite. Men raklingen er borte. Den skyver bra. Jeg for nok gå over kablene mine vil jeg tro. Men i utgangspunktet trodde jeg det var et lager for å si det slik. Sitér dette innlegget Link to post
Seesnake Svart 4.Juni.2023 Emnestarter Del på Facebook Svart 4.Juni.2023 Lurer litt på om den raklinga kan komme av at remma er litt slakk da den møtte motstand i tang og tare? Jeg satt i denne baupropellen i 2007(et firma altså) og har aldri inspisert denne.Er det normalt å stramme denne remma tro? Sitér dette innlegget Link to post
Seesnake Svart 17.Juni.2023 Emnestarter Del på Facebook Svart 17.Juni.2023 remma ser ut som ny. ikke slakk. Mere drag til høyre enn venstre. Ikke alltid. Virker som om strømmen er litt dårligere når jeg bruker baugpropellen til venstre av og til. Jeg skal hoppe nede vannet å skru av propellen og se i løpet av noen dager. Har en mistanke om at noe er tvinna rundt akslingen der nede som kommer å går. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.