Spionas1973 Startet 5.Juni.2023 Link til dette innlegget Startet 5.Juni.2023 Hei. Jeg har en 2006 modell Mecury 40 hester 2-takt som går som en klokke. Det har kommet en liten sprekk i pakningen mellom powerhead (eller hva det nå er på norsk) og innfestingen til stammen. Det pipler litt saltvann ut i lavt tempo. Jeg tenkte å spørre om dette da er verdt å fikse?. Jeg vil tro at delene er billige (pakning) men jobben kan bli dyr / kompleks i antall timer som verkstedet må bruke. Er det noen der ute som har gjort en sånn jobb selv ? Eventuelt om noen har innspill om hva dette kan koste ? Jeg har mekket litt motor men dette er nok en litt for stor jobb for meg. Link to post
Rune.f Svart 5.Juni.2023 Link til dette innlegget Svart 5.Juni.2023 Hvis verkstedjobb svindyrt, mye skruing ! Jeg ville satt den i stamp med kraftig !!! blanding radiatortett å latt den stå å putre 1times tid, hvis liten lekasje tetter det å kan vare flere år...det var mitt kjerringråd på det der. Link to post
dieselfan Svart 5.Juni.2023 Link til dette innlegget Svart 5.Juni.2023 1 Skru ut nippelen for kontrollstråle 2 lag anleggsflate for sentralstøvsuger med modellkitt, rundt der nippelen står. 3 tett alle åpninger hvor kjølevann kommer inn i motoren med tape/modellkitt, inkludert lite hull i nedre fremkalt av stamme... 4 start støvsuger 5 på 3-4 dråper med feks Loctite for fastsetting av lager eller en tynn og sterk type 6 stopp støvsuger umiddelbart etter påføring Om du kan se at Loctite dråpene suges inn tror jeg på suksess. Du kan vaske hullet ved å påføre feks bremserens mens støvsugeren går. Etter første påføring kan du forsøke en ekstra påføring etter 5-10min. Lykke til (ikke forvent at alle på brygga anbefaler/godkjenner denne metoden...) Link to post
Rune.f Svart 7.Juni.2023 Link til dette innlegget Svart 7.Juni.2023 Skal vi ikke bare være enige om att vi ikke alltid bryr oss om hva de andre på brygga sier, å bare gå våre egne veier å tillate oss selv å ta egne valg å avgjørelser Link to post
Recommended Posts
Du må være innlogget for å kunne svare.
Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.
Opprett ny konto
Gratis og helt uforpliktende
Klikk her for å opprette konto.Logg inn
Logg inn dersom du har konto
Logg inn