Jump to content

Mercury 40 2-takter. Lekkasje i pakning mellom powerhead og stamme. Verdt å fixe ?


Spionas1973

Recommended Posts

Hei. 

 

Jeg har en 2006 modell Mecury 40 hester 2-takt som går som en klokke. Det har kommet en liten sprekk i pakningen mellom powerhead (eller hva det nå er på norsk) og innfestingen til stammen. Det pipler litt saltvann ut i lavt tempo. Jeg tenkte å spørre om dette da er verdt å fikse?. Jeg vil tro at delene er billige (pakning) men jobben kan bli dyr / kompleks i antall timer som verkstedet må bruke. Er det noen der ute som har gjort en sånn jobb selv ?  Eventuelt om noen har innspill om hva dette kan koste ? Jeg har mekket litt motor men dette er nok en litt for stor jobb for meg.

Mercury 40 kjølevann lekkasje.jpg

Link to post
Share on other sites

1 Skru ut nippelen for kontrollstråle

2 lag anleggsflate for sentralstøvsuger med modellkitt, rundt der nippelen står. 

3 tett alle åpninger hvor kjølevann kommer inn i motoren med tape/modellkitt, inkludert lite hull i nedre fremkalt av stamme... 

4 start støvsuger

5 på 3-4 dråper med feks Loctite for fastsetting av lager eller en tynn og sterk type 

6 stopp støvsuger umiddelbart etter påføring

 

Om du kan se at Loctite dråpene suges inn tror jeg på suksess. Du kan vaske hullet ved å påføre feks bremserens mens støvsugeren går. 

Etter første påføring kan du forsøke en ekstra påføring etter 5-10min.

Lykke til 

(ikke forvent at alle på brygga anbefaler/godkjenner denne metoden...) 

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...