Chrmeland Startet 7.Juni.2023 Del på Facebook Startet 7.Juni.2023 Hei. Jeg har en 21’ alubåt som ligge ute hele året. På våren gror det mye, spesielt i vannlinja. Jeg er på jakt etter en metode for å fjerne dette mekanisk, uten å ta opp båten. Har tenkt på tre løsninger: trykkspyling (har prøvd, fungerer brukbart) Børste med roterende hode, til å sette på trykkspyler. Biltema selger en versjon. Vil den rotere når den er delvis i vann? Børste som kan kobles til drill, via forlenger. Har ikke funnet noe på nett har dere noen gode råd? mvh Christian Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 7.Juni.2023 Del på Facebook Svart 7.Juni.2023 Hvis du legger deg longside evt i en bås med utrigger, kan du gå langs siden med en litt stiv børste med langt skaft. Det funker i alle fall for meg. Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Hakkannen Svart 7.Juni.2023 Del på Facebook Svart 7.Juni.2023 Lagde meg en variant av Scrubbis (børste med oppdrift) med isopor og skobørster i enden. Effektiv og grei i bruk da oppdriften i isoporen er nok til at børstene får tatt godt tak i groa, samtidig som man slipper å bruke krefter på å presse børsten oppover mot skroget. Sitér dette innlegget Link to post
PolarLi Svart 7.Juni.2023 Del på Facebook Svart 7.Juni.2023 En Alubåt av den størrelsen er enkel å bare kjøre til en strand, så gå rundt båten med en børste med langt skaft. Børstehode 37-4523 fra Biltema er perfekt til formålet. Temperaturen i vannet avgjør om du bruker vadere eller shorts ;) Fordelen med å gjøre det på en strand er at du får en mye bedre arbeidsstilling, å du slipper å være redd for å gå på trynet utenfor brygga.. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.