pappa_wolf Svart 30.September.2023 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.September.2023 On 9/23/2023 at 4:45 PM, Hulda said: Ikke for å kuppe tråden, her er Chevrolet'en til Huldas måte å fikse oljeavtappingen: En 10 mm rustfri tubing bøyet i S-form og sveiset til bunnpannen. Tubingen går helt ned i bunnen av pannen. En fin måte å gjøre det på. Jeg vet ikke hvor tørst den er enda. Men jeg har hatt den inne på gårdsplassen på hengeren, og fyrt den opp og latt den gå på tomgang i en halv time. Herlig lyd, og jeg gleder meg som et lite barn til å få den i båten. Eneste utfordringen jeg har nå er, at det er noe snodig med det elektriske. Jeg har en ledning, som går fra batteriet til coilen, og videre fra coilen til starteren med en bryter imellom. Når jeg skal starte motoren trykker jeg bare på knappen og den spretter igang. Problemet kommer når jeg skal stoppe den igjen. Tar av ledningen på batteriet, og motoren fortsetter å gå. Må ta av kabelen mellom coil og fordeler før den stopper. (Har fått en ordentlig karamell på den kontoen!) Så jeg må se litt på det. Men ellers er det veldig bra respons i motoren, og den herlige V8 lyden. Link to post
index Svart 30.September.2023 Link til dette innlegget Svart 30.September.2023 Om dynamo er koplet til starter så går den kanskje på egenprodusert strøm. Kople coil til batteripol. "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Recommended Posts
Du må være innlogget for å kunne svare.
Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.
Opprett ny konto
Gratis og helt uforpliktende
Klikk her for å opprette konto.Logg inn
Logg inn dersom du har konto
Logg inn