finnmarken Posted June 11, 2023 Share Posted June 11, 2023 Hei, Engbovinsjen er fra 2007-2008. Fjernkontrollen fungerer i praksis ikke. Dvs at den fungerer såvidt dersom jeg holder den ca 1/2 meter fra mottaker/ kontrollenhet. Når jeg trykker nede opp eller ned-knappen så skjer det ingenting, men den piper og blinker rødt. Hva tenker dere? Er det fjernkontrollen som gåen? Ja, jeg har byttet batterier. Link to post
Roger jo Posted June 11, 2023 Share Posted June 11, 2023 finnmarken skrev 1 time siden: Engbovinsjen er fra 2007-2008. Fjernkontrollen fungerer i praksis ikke. Har du panel som funker? ringe Vestfold Vinsj & Thruster Jan Johansen - 95150993 jobbet hos Engbo. kan alt om Engbo vinsjer. Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
Morten_L Posted June 11, 2023 Share Posted June 11, 2023 finnmarken skrev for 3 timer siden: Hei, Engbovinsjen er fra 2007-2008. Fjernkontrollen fungerer i praksis ikke. Dvs at den fungerer såvidt dersom jeg holder den ca 1/2 meter fra mottaker/ kontrollenhet. Når jeg trykker nede opp eller ned-knappen så skjer det ingenting, men den piper og blinker rødt. Hva tenker dere? Er det fjernkontrollen som gåen? Ja, jeg har byttet batterier. Er den originale Engbo fjernkontrollen er du heldig den har holdt så lenge. Det var mye problemer med dem så nesten garantert ikke mulig å få den til. Men det er forholdsvis enkelt å koble opp en ny. F.eks Side Power sine, mener å huske det er koblingsskjema til de gamle Engbo boksene i fjernkontrollpakken. Sleipner kjøpte Engbo for en del år siden, de har beholdt vinsjen. Men byttet til sin egen elektronikk Link to post
finnmarken Posted June 12, 2023 Author Share Posted June 12, 2023 Takk for svar. Ser ut til at jeg kjøper et fjernkontroll-sett fra Nettbaat og håper å få det til å funke. Link to post
POL Posted June 12, 2023 Share Posted June 12, 2023 Har også kjøpt dette fjenkontrollsettet fra Nettbåt. Fungerer ok. Minuset med denne fjernkontrollen, i hvert fall med den jeg kjøpte, er at at det er en viss "forsinkelse" i signalet til vinsjen. Dersom du hiver inn ankeret og og er litt sen med og slippe "inn-knappen" på fjernkontrollen går vinsjen et lite øyeblikk etterpå og vil dra ankeret hardt mot ankerrulla,ankerkassa (alt etter hva din båt har). Derfor bør en følge med når ankeret er nesten helt oppe. Snakket med Nettbåt om dette, og han kunne bekrefte denne "forsinkelsen". Link to post
Roger jo Posted June 13, 2023 Share Posted June 13, 2023 Morten_L skrev On 11.6.2023 at 22.13: Er den originale Engbo fjernkontrollen er du heldig den har holdt så lenge. Var forsøkskanin for Engbo, har ikke hatt trøbbel ette at Elektronikk boksen ble flyttet fra vinsjen og inn i båten. Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
Recommended Posts