prikk Startet 14.Juni.2023 Del på Facebook Startet 14.Juni.2023 Hei Har en Yamaha F115 2008 modell som starter fint og går godt helt til turtallet blir høyt. Da går turtallet ned 2 sek. så opp igjen og så ned osv. Ikke helt systematisk. Tenkte at dette har noe med bensintilførsel å gjøre. Har skiftet grovfilteret. Har ikke skiftet finfilteret i motoren. Kan det være finfilteret? Kan de være pluggene? Andre tips og forslag? Mvh Prikken Sitér dette innlegget Link to post
VonSchnellfahrer Svart 14.Juni.2023 Del på Facebook Svart 14.Juni.2023 Hei! Ville startet med plugg-bytte, samt byttet filter på drivstofftilførsel. Ser det er noen på nettet som rapporterer at det er et VST filter på selve motoren som har gitt de litt hodebry av denne typen på F115. Kan være verdt å ta en kikk på om dette finnes på din modell. Søk på Youtube. Sitér dette innlegget Link to post
prikk Svart 15.Juni.2023 Emnestarter Del på Facebook Svart 15.Juni.2023 VonSchnellfahrer skrev for 13 timer siden: Hei! Ville startet med plugg-bytte, samt byttet filter på drivstofftilførsel. Ser det er noen på nettet som rapporterer at det er et VST filter på selve motoren som har gitt de litt hodebry av denne typen på F115. Kan være verdt å ta en kikk på om dette finnes på din modell. Søk på Youtube. Takk for svar, enig med deg, jeg får prøve dette :-) Sitér dette innlegget Link to post
Skrotnisse Svart 15.Juni.2023 Del på Facebook Svart 15.Juni.2023 Min måtte ha rengjøring av innsprøytningsdyser.... Sitér dette innlegget Link to post
ekvals Svart 24.April Del på Facebook Svart 24.April Hei @prikk. Fant du ut av dette? Jeg har en f115, 2001 som mister kraft, periodevis, på høyt turtall. Mistenker VST filter også. Se video av hvodan dette fremstår. Som regel varer turtallsfallet lenger. Kan det se likt ut? Sitér dette innlegget Link to post
prikk Svart 8.Juli Emnestarter Del på Facebook Svart 8.Juli Beklager sent svar... Ja det var så enkelt at pluggene måtte etterstrammes. Varme/kulde hadde gjort at de ikke ar skrudd fast nok. Dette førte til kompresjonslekkasje når turtallet steg. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.