Jump to content

Erfaringer med Improve lithiumbatteri og appen Smart BMS?

Moas-ark

Recommended Posts

Jeg har akkurat satt inn et Improve 100ah lithiumbatteri. Jeg har ladet batteriet til 100% som det står i manualen og koblet til med appen Smart bms.  I appen står det nå 27ah ved 100%.  Jeg har koblet til batteriet og satt på kjøleskapet og ser at prosenten synker ganske fort. Jeg har prøvd å komme meg inn på preferences for å se, men trenger et passord, det finner jeg ikke noe sted. Har prøvd 123456, 000000, 111111 og 999999, men ingen passer. Det var oppgitt 4 sykluser da jeg startet appen, etter første lading stod det 6 sykluser.  Noen ideer på hva som evt er galt, hvordan jeg resetter eller kommer inn i innstillinger?  Vil dette kalibrere seg selv hvis jeg tapper det helt ned og lader til fullt igjen?

IMG_5493.jpeg

He he. Jeg er nok litt utålmodig. Ringer dit i morra hvis ingen har løsningen her. Det gikk på endel Amper på når jeg ladet, så jeg er ganske sikker på at batteriet fikk det det skulle. Jeg tenker noe ble rart i appen for at jeg startet den før det var fulladet kanskje. Er litt frustrende at jeg ikke kommer meg inn i innstillinger. På lappen som fulgte med står det at man kan gjøre justeringer.

image.jpg

Jeg har samme app. Min også oppførte seg litt merkelig i begynnelsen. Oversettelsene fra  kinesisk er heller ikke helt bra. Men i det siste har den tilsynelatende vist korrekt %. Jeg leste et sted at den trenger tre ladesykler for å vise korrekt.

Hvis du trykker på batternummeret og velger høyre symbol, kommer du ikke inn i setting menyene da? Jeg får opp flere menyer i et rødt felt øverst.

J-Å skrev 24 minutter siden:

Jeg har samme app. Min også oppførte seg litt merkelig i begynnelsen. Oversettelsene fra  kinesisk er heller ikke helt bra. Men i det siste har den tilsynelatende vist korrekt %. Jeg leste et sted at den trenger tre ladesykler for å vise korrekt.

Hvis du trykker på batternummeret og velger høyre symbol, kommer du ikke inn i setting menyene da? Jeg får opp flere menyer i et rødt felt øverst.

Nå gikk jeg akkurat hjem en tur, men har ikke sett noen flere knapper. Må du ikke skrive inn passord?

• 3 måneder senere...
MacNervik skrev for 17 timer siden:

I parameterinnstillingene på denne appen har man en innstilling som heter "chg overcurrent protect"  

Kan man justere denne ned for å ikke ta livet av dynamoen ?  f.eks til 30A , for å begrense ladestrømmen ..

Jeg tror ikke det er så smart, for da vil trolig ladingen kutte helt når den går over 30A.  En DC-DC lader vil være en bedre løsning. F.eks. Victron Orion-Tr Smart 12/12-30A. 

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...