Fågelviking Startet 19.Juni.2023 Del på Facebook Startet 19.Juni.2023 Hei, Jeg har en del vannlekkasje (selv når båten ikke er i bruk) ved propellerakseltetningen, og lurer på om noen vet hva slags tetningsmateriale som en slik tetning bruker, regner med at det er mulig å losse mutteren og skifte tetningsmaterialet? Se vedlegg for bilde av den. Hilsen Jonas Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 19.Juni.2023 Del på Facebook Svart 19.Juni.2023 Har aldri sett en slik pakkboks før, den ser egentlig litt hjemmelaget ut. Men det spiller ingen rolle. Mutteren som du kaller den heter egentlig gland. Denne presser tinger av talglisser som ligger i flere lag mot hverandre slik at de tetter mot både aksel og pakkboks. Den påsveiste leppa (tynn platebit) er for å sikre at glanden ikke skal skru seg av. Enkelt, men genialt Men du har mye synlige gjenger på pakkboksen, så mest sannsynlig kan du bare stramme litt på mutteren slik at det blir tett. Ikke stram mer enn at det slutter å lekke når båten ligger i ro. Under gange skal det komme et drypp eller to i minuttet. Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Fågelviking Svart 19.Juni.2023 Emnestarter Del på Facebook Svart 19.Juni.2023 Takk. Jeg har allerede prøvd å stramme "mutteren" litt, men resultatet ble at det begynte å lekke mere isteden. Derfor jeg tenker at det nok er lurt å se på å skifte selve pakkningsmaterialet inni der. Ser at det finnes forskjellige typer (talg, grafitt, PFTE) og forskjellige dimensjoner. Hva man skal ha? Hilsen Jonas Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 20.Juni.2023 Del på Facebook Svart 20.Juni.2023 Ikke noe poeng i å skifte når du har så mye å stramme på som det ser ut til her. Prøv litt til. Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.