Jump to content

Marna M2 (65) Raser villmann, nesten ikke til å stoppe.

motorotto

Recommended Posts

Hei!  Håper noen kan hjelpe meg , som har litt erfaring med  Marna M2 . Etter vinterlagring, har jeg brukt noen dager for å få dieselen frem, å da diesel-pumpen ble koblet til var spenningen stor  Joda den startet å det var godt å høre,  men turtallet bare økte å økte ble til slutt helt rasende og klarte ikke å stoppe den på noen normal måte. Stoppet om sider etter å strøpe diesel-tilførselen.  Dette var ikke noen god opplevelse for meg som har blitt så glad i denne gamle sliteren.som til daglig er godslig av seg.  Kan noen prøve å gi forklaring på dette?     

Hilsen Ivar Otto.

Nå kjenner jeg ikke disse motorene og turtallsregulatoren de eventuelt har i det hele tatt, men vet at noen eldre dieselmotorer med mekanisk regulator gir full gass hvis man er så uheldig å starte dem feil vei. 
Gikk på bilmekaniker på 80-tallet og der fikk vi inn en slik ensylindra motor som vi dro ut på plassen, stropper fast og lot det stå til. Kjempekult når stempelet knep på topp, dro over råden og stumpen banka hull i veivhuset som en annen hullemaskin. Enkle gleder dengang..😎

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...