motorotto Startet 21.Juni.2023 Del på Facebook Startet 21.Juni.2023 Hei! Håper noen kan hjelpe meg , som har litt erfaring med Marna M2 . Etter vinterlagring, har jeg brukt noen dager for å få dieselen frem, å da diesel-pumpen ble koblet til var spenningen stor Joda den startet å det var godt å høre, men turtallet bare økte å økte ble til slutt helt rasende og klarte ikke å stoppe den på noen normal måte. Stoppet om sider etter å strøpe diesel-tilførselen. Dette var ikke noen god opplevelse for meg som har blitt så glad i denne gamle sliteren.som til daglig er godslig av seg. Kan noen prøve å gi forklaring på dette? Hilsen Ivar Otto. Sitér dette innlegget Link to post
Honduras Svart 21.Juni.2023 Del på Facebook Svart 21.Juni.2023 Nå kjenner jeg ikke disse motorene og turtallsregulatoren de eventuelt har i det hele tatt, men vet at noen eldre dieselmotorer med mekanisk regulator gir full gass hvis man er så uheldig å starte dem feil vei. Gikk på bilmekaniker på 80-tallet og der fikk vi inn en slik ensylindra motor som vi dro ut på plassen, stropper fast og lot det stå til. Kjempekult når stempelet knep på topp, dro over råden og stumpen banka hull i veivhuset som en annen hullemaskin. Enkle gleder dengang..😎 Sitér dette innlegget * Prosjekt Glen-L Squirt * Prosjekt Lagringsstativ påhengsmotor * Prosjekt 4 fot vugge Link to post
Jonas Svart 21.Juni.2023 Del på Facebook Svart 21.Juni.2023 Kanskje en kaldstartknapp som ikke kommer ut etter start? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.