Grand Banks jr Svart 26.Juni.2023 Link til dette innlegget Svart 26.Juni.2023 Dette var nærmest forventet tempo med kombinasjonen av Ståle og Bjørn Jeg lo godt av videoen Bjørn postet på Facebook i dag, der de kom inn i en eller annen havn. Jeg så for meg at de skulle legge til og bunkre litt etc, og Ståle bare lekte litt med jacuzzi skum, snudde baugen mot åpningen, så ut igjen... Vi må bare vente til @Bjørn Løvjomås skal seile den distansen tur/ retur i sommer. Da går det nok litt senere Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO) Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 26.Juni.2023 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.Juni.2023 Etter en frisk start på dagen, med litt sightseeing på et av de vestligste steder i Kongeriket Norge, så måtte vi stoppe litt på Feste med feilmelding på styring. Gleden var stor da vi fant ut at det bare manglet litt olje. Å det fantes i båten. Klisterhjernen til @sap_2000 er god å ha? Etterfylte og mente det var bra nå. Desverre etterfylte vi på feil beholder. Så dermed sto vi uten olje. takket være en meget hyggelig kar på Feste Landhandel og marina, fikk vi tak i litt mer olje. Å det selv om butikken var stengt. Kjempeservice Dermed kan vi fosse videre. Endelig ble det Bobåt Link to post
Grand Banks jr Svart 26.Juni.2023 Link til dette innlegget Svart 26.Juni.2023 Bjørn Løvjomås skrev 39 minutter siden: takket være en meget hyggelig kar på Feste Landhandel og marina, fikk vi tak i litt mer olje. Å det selv om butikken var stengt. Kjempeservice Slike folk og butikker er gode å ha! Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO) Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B Link to post
Bergen Svart 26.Juni.2023 Link til dette innlegget Svart 26.Juni.2023 Og da er det vel kveld i Haugesund . Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 26.Juni.2023 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.Juni.2023 @Bergen Ja. Sjekk Båthavna på Fb, så ser du vi var glade for å få fortøyd. Ble friskt utpå sletta med ca 20 ms i kastene. Skikkelig grapsesjø PS det er lov å komme å hilse på Endelig ble det Bobåt Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 27.Juni.2023 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.Juni.2023 Vi har startet på tur sørover. Passerer nå Eigerøya Fyr. Blåser liten kuling i kastene. Men vi danser oss nedover. Passerte et par tre grove skip som lå å koste seg i ei lun bukt.. norskehavet?? Endelig ble det Bobåt Link to post
Martine29f Svart 27.Juni.2023 Link til dette innlegget Svart 27.Juni.2023 Kjempefine skildringer men dere/du har sikkert en komersiell interesse av dette. Så da blir jo BP en flott reklameplass vil jeg tro. Link to post
dude Svart 27.Juni.2023 Link til dette innlegget Svart 27.Juni.2023 Martine29f skrev 47 minutter siden: har sikkert en komersiell interesse av dette. Gjør det vondt? Alle vet at Baatplassen er et Komersiellt forum, der det taes ut flere hundre tusen i lønn.. Om det ikke var for den ypperlige reklamen som Bjørn og Ståle gir for forumet ville det nok helt klart gått dårligere. Stå på :-) Link to post
Martine29f Svart 27.Juni.2023 Link til dette innlegget Svart 27.Juni.2023 Javel. Så da mener du at gutta boys er kjøpt og betalt av innehavere av dette forumet, hvem det nå enn måtte være...sikkert ikke "alle" her inne som er klar over disse koblingene. Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 27.Juni.2023 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.Juni.2023 Hei @Martine29f Hyggelig at du liker skildringene våre. Det setter vi pris på. Vi har absolutt ikke noen forbindelse til Bp og økonomisk forhold i det forumet. Imidlertid har vi begge to, @sap_2000 og jeg, vært med her så lenge, og fått så mye hjelp av dette fantastiske forumet. Derfor gir vi med glede noe tilbake. Ikke til eiere, men til andre båtfolk som lurer på om de våger å frakte båtene selv. Jeg har fått utallige henvendelser etter at jeg begynte å skrive disse hentetrådene. Folk som takket meg for gode råd. Ruteforslag og spørsmål om værvinduer. Til og med har jeg fått tilbakemelding på at det var på grunn av våre skriblerier, at noen våget å hente sin egen båt. Da blir jeg oppriktig glad. Det hender selvsagt at noen ikke har tid eller anledning til å hente selv. Da har vi bidratt om det passer, på hobbybasis for min egen del. Endelig ble det Bobåt Link to post
dude Svart 27.Juni.2023 Link til dette innlegget Svart 27.Juni.2023 Martine29f skrev 1 time siden: Javel. Så da mener du at gutta boys er kjøpt og betalt av innehavere av dette forumet, Man kommer vel ikke lenger unna sannheten! Jeg tror (vet) at det i hovedsak ligger genuin båtglede og interesse bak for begges del. Min kommentar var et stikk, og omvendt vridning til dine dulgte antydninger om at det skrives hentetråder i den mening å drive reklame for komersielle interesser. Håper både Båtplassen og hentetrådene fortsetter, sammen. Og at de overlever konspirasjonsteorier av alle slag :-) Link to post
husky dane 85 Svart 27.Juni.2023 Link til dette innlegget Svart 27.Juni.2023 Spar oss for sure oppgulp,desse hente historiane med bilder er noko eg ser fram til med stor glede,ver så snill å FORTSETT Link to post
Martine29f Svart 27.Juni.2023 Link til dette innlegget Svart 27.Juni.2023 Dette var ikke negativt ment. Blir bare imponert over gutta boys. Men greit at ting blir klarlagt "so no bad feelings". Men hvem er det som egentlig "eier" dette eminente forumet? Link to post
Bergen Svart 27.Juni.2023 Link til dette innlegget Svart 27.Juni.2023 Bjørn Løvjomås skrev for 16 timer siden: @Bergen PS det er lov å komme å hilse på Skulle tatt turen bort og hilse på, men var på vei i køyen når dere kom inn. Og når jeg hadde første kaffekoppen i morges (ok, lå litt frempå siden det var en urolig natt), så var dere på vei igjen. Link to post
Martine29f Svart 27.Juni.2023 Link til dette innlegget Svart 27.Juni.2023 Ankerdram til våre kystseilere fra Bulgaria. Link to post
index Svart 28.Juni.2023 Link til dette innlegget Svart 28.Juni.2023 Venter i spenning på nye oppdateringer fra gutta på tur. Jeg observerte dere ved kai i Haugesund i går morges, sikkert godt å få sove ut litt. "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 28.Juni.2023 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.Juni.2023 Flott bilde @index Antar vi sov relativt godt da ja. Det ble en strabasiøs tur over Sletta, så søvn var tiltrengt. Desuten hadde vi egentlig bestemt oss for å ta en hviledag, med en kort tur til Stavanger. Men så var det en av oss som fikk en toskete ide?? hva med å dra over til Kvitsøy, bare for å se hvor fint det er der...?dermed bar det rett sørover. Kvitsøy passerte vi uten å tenke på noe stopp??? Været var brukbart, med gode sjøer med oss. Det vokste litt mer ved Lista, der vi traff en ærverdig dame Vi var meget fornøyde med at vi kunne fortsette ferden innaskjærs etter Lista. Å Lindesnes var ikke så ille å dra rundt Men litt sjø var det jo, skulle egentlig være et bilde til av fyret, men fyren bar rattet i båten, klarte ikke holde sargoen rolig.. dermed ble det en liten bølgesprut i stedet. ?? Så ble det full fart hjem. Vi ble sulten, og pizzashappa stengte kl 21... kort stopp på flekkerøy for å fylle diesel, på Sørlandets rimeligste og muligens flotteste anlegg. Jeg fikk ikke noe bilder derfra, men stoler på at @sap_2000 finner ett bilde derfra? Vi rakk heldigvis hjemover innen kl 21, etter en sluttspurt fra krsand til Arendal I havet. Torungen ønsket oss velkommen Det samme gjorde Blue Sky Pizza var bestillt til kl 21.10, men den gode mann neffjoe, måtte selvsagt spyle...??? Ser for meg denne mannen med et våpen i henda??? Reneste wild West foto dette? heldigvis bomma han...??? Så ble det endelig litt mat på oss Det ble en solid tur denne dagen også Nå har neffjoe startet på hjemturen alene. Han er utrolig dyktig den karen. Navigerer og kjører. Å dundrer mellom skjær og holmer med største sikkerhet. Hatten av for @sap_2000 Takk for turen, det har vært utrolig gøy, som alltid, å være med deg på tur. Hilsen den snillefilleonkelsørlending Endelig ble det Bobåt Link to post
index Svart 28.Juni.2023 Link til dette innlegget Svart 28.Juni.2023 Takk for turen. Dere har et tempo de færreste ville ha klart å følge. Jeg hadde jo håpet på at dere hadde brukt et par dager til, særlig med slikt vær dere fikk. Men det ligger vel i ryggmargen å bare kjøre på;-) "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
LALUNA II Svart 28.Juni.2023 Link til dette innlegget Svart 28.Juni.2023 Blir moro å følge med nedover .... Ble selv opptatt med å flytte lastebiler så har hatt lite tid til å følge direkte men imponert over fremgangen på denne turen .........har jaggu gått unna Flotte bilder og videosnutter Takker for deling Ståle og Bjørn Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
isbjorn Svart 29.Juni.2023 Link til dette innlegget Svart 29.Juni.2023 Kan dere si noe om hvor det er lurest/billigst å tanke nedover? Link to post
sap_2000 Svart 29.Juni.2023 Link til dette innlegget Svart 29.Juni.2023 27 minutes ago, isbjorn said: Kan dere si noe om hvor det er lurest/billigst å tanke nedover? Ja. Det var store variasjoner. Alt fra 13,70 og oppover til klart verstingen på Ansnes bygge, Hitra på 23,50 . Fylte seif ikke der. Fra husken så tanket vi i Steigen; elnessundet til 14,70 (stod 15,10,- på skiltet) Så tanket vi noe på Herøy til 15,50, men sjekk Sandnessjøen om du tar E6 nedover. Brønnøysund 15,50,- Rørvik lå på 16 tallet @Brigg vet kanskje oppdatert i Trondheimsleia/ Hitraområdet. Hadde sett meg ut en stasjon øst for Kr Sund, men den var feilrapportert, så tanke det nødvendigste i Aure til 16,50 så vi nådde Ålesund. Under brua i Ålesund er den billigste meg bekjent. 13,69 Neste var bergen og Liaskjæret på sotra - 13,90 Skudeneshavn er alltid billig - Fiskemottaket på SB side rett etter du kommer inn. 14,25 Tanket der så vi hadde margin til å ikke gå innom Kirkehavn på Hidra (også 14,25) da sjøen var såpass stor at det hadde blitt ubehagelig å kommes rundt Lista etterpå. Nest var Kr Sand, nærmere bestemt FlekkerøyaLindebø brygge innerst i bukta på nordsiden av øya. nytt strøkent anlegg og antagelig sørlandets billigste på 14,69 Så er det stort sett dyrt til du kommer til Oslofjorden. Et par unntak er nevlunghavn før stavern, og engelsviken som var på 14,5-15 tallet sist jeg sjekket. I indre oslofjord er det stort sett energi1 sine nasjoner som er billigst. oksenøya marina og ullern båtforening. Og du kommer fint helt inn hit om båten greie 170-180 nm med marginer. Ellers anbefaler jeg å last ned drivstoffappen. Egen marineside i appen. begynner å bli greit oppdatert. Mvh. SAP Link to post
Brigg Svart 29.Juni.2023 Link til dette innlegget Svart 29.Juni.2023 sap_2000 skrev for 4 timer siden: @Brigg vet kanskje oppdatert i Trondheimsleia/ Hitraområdet. Jeg fylte på Kongensvoll som ligger på fastlandssiden innefor Hitra for to uker siden. Prisen var da 15,61 om jeg ikke husker feil. Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet. 2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE 2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP Link to post
dude Svart 29.Juni.2023 Link til dette innlegget Svart 29.Juni.2023 Er det lov å spørre? Hvor mange liter Diesel gikk det med på denne turen? Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 30.Juni.2023 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.Juni.2023 dude skrev for 10 timer siden: Er det lov å spørre? Hvor mange liter Diesel gikk det med på denne turen Det er absolutt lov å spørre? Hyggelig at du følger med oss enda Imidlertid er det @sap_2000som husker disse tallene.. jeg er lykkelig uvitende ??? Endelig ble det Bobåt Link to post
Recommended Posts
Du må være innlogget for å kunne svare.
Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.
Opprett ny konto
Gratis og helt uforpliktende
Klikk her for å opprette konto.Logg inn
Logg inn dersom du har konto
Logg inn