Jump to content

Erfaring med salg av bruktbåt i desember


hos

Recommended Posts

Mitt inntrykk er at "vinterpriser" er noe man tror er billig.. Vil folk ha båt, så kjøper de det uansett. Det er bare det at mange tror det er så billig på vinteren, at mange kjøper da.. Men motorer som er overliggere! Det kan man få billig! :)

Redigert av Boywonder (see edit history)

En gang trodde jeg at jeg ikke hadde rett, men jeg tok feil...

Link to post
Share on other sites

båten vi overtar til våren, har KAD 300. Jeg har ikke prøvd den selv ennå, men jeg håper også den motoren passer bra til båten. Nidelv snakker om ca 35 knop på topp med "tom" båt om våren, og jeg må være godt fornøyd om den marsjer relativt pent og uanstrengt på ca 27-28 knop ferielastet.

Fikk du det skriftlig i kontrakten fra Kaare eller :wink: på en god dag og medstrøms snuser du nok på det. Kollegaen min som har identisk båt sier at han fikk rundt 31-32 i høst. Da jeg leverte båten min (Nidelv 300 med D6 310) i høst hadde jeg 35-36 knop på max. Max registrert fart på min var 40.4 knop - med halve tanker og flatt vann.

 

Marsjfart med ferielast på 27-28 var det jeg hadde på min båt. KAD 300 har høyere toppturtall - så jeg tror nok at med fulle tanker og masse "pikk pakk" i båten ligger du et sted mellom 25 og 28 knop - avhengig av hvilket turtall og dermed også forbruk du finner behaglig. Jeg pleide å trimme baugen litt ned når vi var på tur - kostet en liten knop fart - men fikk det igjen i komfort.

 

Gratulerer igjen med en nydelig båt. Flott kvalitet og gode sjøegenskaper får dere.

Du får få deg vimpel i masta - da er det enklere å finne hverandre.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...