MoreMajorum Startet 27.Juni.2023 Link til dette innlegget Startet 27.Juni.2023 Ønsker å finne en grei og enkel løsning på hvordan jeg på lettest mulig måte kan dra båten opp på slippen min. Tips, ideer, bilder og henvisninger til produkter mottas med takk. slippen vil bli brukt som daglig parkeringsplass for båten, så løsningen må være enkel og grei å handtere. Det kan være litt værhardt her, så det må være en løsning som er grei å bruke selv når været står på. opp til 21 fot båt. Slippen er 225 cm bred. ønsker en løsning slik at jeg kan dra fler båter opp, og også trekke en helt inn i slippebua. fra det støpte dekke og ned til vannstand med lavvann er det ca 20 cm. Link to post
Havarita Svart 27.Juni.2023 Link til dette innlegget Svart 27.Juni.2023 Du kunne nesten klart deg med en båthenger. 2 kanaljern på slippen kunne forlenge banen et stykke ut i vannet. (En under hvert hjul) En lavt bygget vogn som løper i kanaljernene kan evt erstatte båthengeren. Begge kan kobles mot fjernstyrt winch, så klarer du dette på egenhånd. ( om du husker å ta fjernkontrollen med ombord) Et tårn i forkant av vogna som du hekter i slepebeslaget, så er det bare å winche. Link to post
oblygre Svart 27.Juni.2023 Link til dette innlegget Svart 27.Juni.2023 Eg har laga 3 betongslipper, to av dei støpte så langt ned eg kom på fjære og så støpte eg ei plate med 4m lengde oppå slippen(med plast mellom) som eg skubba og støypte så overgangen mellom platene, kom da godt nedom springfjære samt eg kan stort sett ta inn/ut (små)båtene som eg vil. Har laga enkle rustfrie (4 stk.) båtvogner. Bruker 4 plasthjul bak og 2 foran, kvart hjul med kapasitet på 150 kg og uten luft og lager , den eldste av vognene desse er 20 år nå. Har også ei stor vogn som tar opptil 5 tonn. Link to post
Recommended Posts
Du må være innlogget for å kunne svare.
Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.
Opprett ny konto
Gratis og helt uforpliktende
Klikk her for å opprette konto.Logg inn
Logg inn dersom du har konto
Logg inn