Jump to content

Byssepikens kulinariske fristelser

lurvetass

Recommended Posts

lurvetass skrev 20 minutter siden:

Har eksperimentert litt med sånn sjøl, men ikke hatt i kapers, så det skal testes.

Kapers er et must :tommel_opp: Tips; på Holdbart på Råbekken har de disse store glassene til en slikk og ingenting. Ellers er kapers ganske dyre i dagligvarebutikkene. 

lurvetass skrev 20 minutter siden:

Men hvem er han Labbetuss? 

Labbetuss ja. Det er nok en kar som får seg en overraskelse når han logger seg inn her og leser disse postene. Ser jo nå at @dennrick også forsøkte å få meg på rett spor etter å ha tagget feil person :rødmer:  @lurvetass, du må legge inn et avatarbilde, da blir det lettere å unngå slike blundere :ler:

lurvetass skrev 11 minutter siden:

Denne "gruen" hørtes litt spoky ut, selv om det virker som maten ble bra.

Han har korrigert en bokstav nå @lurvetass.

Som du vet heter fruen Kristin og er ikke kjent for å være "spooky" :smiler:. Langt i fra!!

God til å lage mat, men Byssepiken din er nok en god konkurrent. 

De kulinariske fristelsene dere presenterer, passer også i et landbasert kjøkken - for oss båtløse med abstinenser.......

Var på Radich i -74 - og driver fortsatt med båt....  men har gjort mye annet også...

Har solgt båten - leter etter ny.... ca 40'. Ikke drev!

Synd dere har dratt @lurvetass. Hadde vært artig med en rapport derfra imorgen med noen bilder og litt film :smiler: Men da ville jeg nok ha valgt kilen lengst mot øst på nordsiden. Den vil jeg tro er egnet for været som kommer imorgen, spesielt langt inn der. @Komodo har vel testet dette, mener jeg å huske?

Skipsplast 605 | Bavaria 300 Sport | Uttern D66 | Bavaria 28 SportBavaria 39 HT Sport + Grand RIB 380 | Grand RIB 650 Golden Line 200HK  | Bavaria 42 Vision

dennrick skrev 1 minutt siden:

Men da ville jeg nok ha valgt kilen lengst mot øst på nordsiden. Den vil jeg tro er egnet for været som kommer imorgen, spesielt langt inn der. @Komodo har vel testet dette, mener jeg å huske?

Ja stemmer, det var der vi lå den beryktede natta. Det var litt av et skue å gå opp på toppen av holmen dagen etter å se på sjøen. Det brøt over hele Jutholmen!!! Det lå et godt voksent ektepar i en av vikene på andre siden av holmen for oss på Arholmen. De hadde tatt på seg overlevelsesdrakter og satt våkne i båten hele natta, ventet bare på at båten skulle gå ned. Dagen etter tok jeg jolla og kjørte rundt og så etter dem. De hadde fremdeles ikke turt å gå ut siden det brøt kraftig på alle kanter. Jeg hjalp dem ut, og de satte kursen rett over mot Tønsberg der de kom fra. De hadde virkelig fått skrekken. Skal høre med frua om hun har noen bilder fra den dagen. 

5 minutes ago, Komodo said:

Det brøt over hele Jutholmen!!!

Skal høre med frua om hun har noen bilder fra den dagen. 

Wow!

Det hadde vært artig med bilder, selv om vi sporer av litt...:smiler:

Skipsplast 605 | Bavaria 300 Sport | Uttern D66 | Bavaria 28 SportBavaria 39 HT Sport + Grand RIB 380 | Grand RIB 650 Golden Line 200HK  | Bavaria 42 Vision

Vi tenkte på samme plassering @dennrick og tenkte den ville være tryggere. Men vi er nok ikke så tøffe som @Komodo og søker trygg havn når vi ser sånne varsler på vind og vær.

Uansett var vi jo på Skjærhalden på søndag og fikk med oss både god mat og konsert før vi rømte til hjemmehavna. I tillegg gikk kapteinen rett ned med hosting og harking og har gått på en skikkelig runde sommerforkjølelse. Har nok overtatt byssepiken sin for hun ble ferdig med sin da vi dro ut. Så nå sitter jeg trygt på land og ser ut på bølgene og er godt fornøyd med at vi ikke ligger ett eller annet sted og holder oss fast :)

Ble pizza her også i går @Chilli Solbris, men det var byssepikens hjemmelagde variant som er veldig god.

Hilsen

Lurvetass

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...