ankenes49 Svart 8.August.2023 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.August.2023 Ut fra det jeg kan se, er det kanskje rust? Motoren stod flere år uten å bli tørnet. Det er delvis rundt hele sylinderen mest der du tegnet pil. Undersøkte på Frydenbø om ny foring, men den ble altfor dyr, nesten 5000.00 Kan jeg pusse eller på annen måte fjerne dette? Eller må foringa ut? Kjølekanalen påsiden mot utløpet er tett, regner med at den kan ka seg åpne? Link to post
index Svart 8.August.2023 Link til dette innlegget Svart 8.August.2023 Har du prøvd å putte noe i sylinderen for å måle nå, eller går det bare i tenking fortsatt? "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Komodo Svart 8.August.2023 Link til dette innlegget Svart 8.August.2023 ankenes49 skrev On 3.8.2023 at 9.17: Har ikke målt sylinderen ennå, men skal få det gjort. Legger ved noen bilder av sylinder innvendig og av stempel Fått målt noe ennå? ankenes49 skrev On 3.8.2023 at 9.17: Dette bildet er for dårlig til å si noe konkret. Du må zoome inn og ta et skarpere bilde. Helst flere. Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Rune.f Svart 6.September.2023 Link til dette innlegget Svart 6.September.2023 Lenge siden jeg har vært innom men ser jo att du har lagerhavari, ble litt grove piler :) Stemplene ser også godt brukte ut, du ser det bla på att Teflon belegget er slitt bort å mere til, her går ting på 1/100dels mm, slitasjen på stempler på stempler måles nederst/på "skjørtet" der påkjenningen er størst, mål så sylinder å finn stempelklaring, det målet sier alt. Ut fra bilder vil jeg si att motoren trenger en overhaling. Jeg råder deg til å kontakte en kyndig motormann i steden for å spørre her når du muligens ikke klarer å omsette gode råd og veiledning til handling. Om du er heldig har du kanske en i lokalmiljøet som kan hjelpe deg for en rimelig penge isteden for å bli flådd av en forhandler/båtverksted. Ønsker deg lykke til :)) Link to post
ankenes49 Svart 8.September.2023 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.September.2023 takk for godt råd! Link to post
Recommended Posts
Du må være innlogget for å kunne svare.
Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.
Opprett ny konto
Gratis og helt uforpliktende
Klikk her for å opprette konto.Logg inn
Logg inn dersom du har konto
Logg inn