Jump to content

Mercruiser D4.2/220 hk diesel blir varm


vinyler59

Recommended Posts

Hva er det du er ute etter. 

Det var da jeg overhalte den første 4.2L jeg kjøpte.

Har overhalt flere siden og har ikke brukt 20 år på en motor.

Dette var litt om motoren det gjaldt og topp pakning. Var og tenkt på de gamle BMW utgavene med 6 stk topp pakninger. Fikk noen råd fra flere som hadde overhalt BMW utgavene og som

jeg hadde i bakhodet da jeg begynte på de nyere med hydraulisk ventil løftere og metall topp pakninger.

Ser at jeg nevnte bolter på 12 og 10 mm, dette har tydeligvis sittet godt i hukommelen.

 

Men om man skal overhale en motor er det nødvendig med å følge service manual.

Trådstarter har manual og kjøper vel de delene han får bruk for.

 

Deler kjøper man som regel hos Ravn eller en VM forhandler og får riktig bolt tykkelse uansett.

 

Chris Craft 284, 1988 mod. 2 x Mercruiser 4.2L 220hk diesel, Bravo 2, 100knop

Link to post
Share on other sites

Har Dtronic 250 2002 modell som hadde lignende problem for lenge siden, og det var en kombinasjon av at reim sluret og dårlig sjøvannstilgang. Tiltak dengang var å bygge om til doble Continental reimer og lage separat sjøvannsinntak i riktig dimensjon. Sjøvannsinntak gjennom drevet ble da blokkert. Dette er nå 14 år siden, og har ikke hatt noe kjøleproblemer siden. 

Link to post
Share on other sites

Takk for svarene jeg har fått. Føler for å undersøke de enkle tingene (eller de tingene som er mindre skru-jobb) grundig før jeg går på den svære demonterings jobben som bytte av topp pakninger er.

Studerer Mercruiser service manualen og den er inne på flere av de samme tingene som grunn til at motoren blir varm som dere nevner over her.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...