Jump to content

Hva slags drivstoffslange til Mercury påhenger

tom Cognac

Recommended Posts

Jeg må kjøpe ny drivstoffslange til min 1993 mod. 2 t, 90 hk Mercury påhenger. Den gamle var morken og slapp inn falsk luft sa han som skulle se over motoren. Hvilken av disse bør jeg kjøpe:

https://www.biltema.no/batutstyr/batmotor/drivstoff-tilbehor/drivstoffslange/drivstoffslange-95-mm-2000037661

https://www.biltema.no/batutstyr/batmotor/drivstoff-tilbehor/drivstoffslange/drivstoffslange-95-mm-universell-2000047736

bør jeg også bytte "klomsen" som sitter i enden av slangen (den som skal monteres i motoren, se bildet) 

https://www.biltema.no/batutstyr/batmotor/drivstoff-tilbehor/motortilkoblinger/motortilkobling-mercury-2000050229

Drivstoffslange.jpg

jeg tørker ut på land....!

Ikke kjøp på Biltema! Dårlige slanger som raskt blir stive og dårlige.

Hvis du har Hydroscand i nærheten av deg så kan du kjøpe kvalitetsslanger på meter hos dem.

Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO)
Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B

Støtter @Grand Banks jr her, ikke kjøp Biltema slanger eller bensinkoblinger. De stivner etter kort tid og koblingene holder ikke tett.

Min erfaring er at det blir omtrent samme pris å kjøpe samme lengde på den lokale marinaen, og en helt annen kvalitet.

Ibiza 19 Sport Selva F100 // Musling 430 Yamaha 60//GH 11 Deluxe Mercury Viking EFI 10(20)//Boston Whaler Supert Sport Limited 15 Yamaha F60

Grand Banks jr skrev 23 minutter siden:

Ikke kjøp på Biltema! Dårlige slanger som raskt blir stive og dårlige.

Hvis du har Hydroscand i nærheten av deg så kan du kjøpe kvalitetsslanger på meter hos dem.

Generelt enig, men det finnes ett unntak. Da jeg bygde om Dracoen min til åpen jolle med påhenger var jeg 100% bevisst på å kun bruke premium materialer og utstyr ombord. Har fra før ekstremt dårlig erfaring med å kjøpe gummislanger og andre gummiprodukter på BT, så alt slikt samt slangeklemmer ble kjøpt inn på Industrihydraulikk i Fredrikstad. Stor var derfor overraskelsen da jeg senere var innom Biltema og fikk se at de hadde tatt inn akkurat samme type bensinslange der. Samme produsent, samme merking, med datostempling og hele pakka. Så hvis du kommer over en BT butikk som fører den kvaliteten bør du ikke være bekymret. Når det gjelder slangetypen så er det bilde av den i "Dracotråden" hvis du blar deg litt bakover. Link til tråden finner du i signaturen min 😊

har også samme erfaring med biltema slange/koblinger.

Sist kjøpte jeg slange på en båtsjappe, av merke Scepter. Denne ser ut til å være av bra kvalitet

Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...