Jump to content

"Hentetråd" Skilsø 34 fra Sør til Vestlandet..


Thomas_h

Recommended Posts

LAKA skrev 46 minutter siden:

Solid etappe og godt kjør

Takker for det. 

 

Vet ikke så mye detaljer, da jeg glemte å nullstille tur-teller, og oppsumering fra OnCourse kuttet  og var ikke komplett den heller. 

Får se mer på det senere i dag/morgen. Men det ble vel ca 280 nm på 16 timer hvor en time brukt på dass-fix og noen minutter på mat. 

 

Screenshot_20230724_211315_Chrome.jpg.6b002bcae50f85fc18aa646d359b26f9.jpg20230724_210533.jpg.fe8435ad7197d74e146a1307655219c0.jpg

 

 

LAKA skrev 46 minutter siden:

Har båten stått til forventningene? 

Ja, det er en veldig bra "bobåt", altså til å reise på ferie i. Bodd fint i den de siste ukene.

 

Det er først i dag jeg har testet turegenskapene. 

Jeg holdt vel gjevnt over 18kn nesten hele turen, og var ikke noe smell eller dunking underveis, og den er som et tog og barer durer gjennom motbølger. 

 

Eneste å utsette er vel litt ratting med store dønninger bakfra, men det sa vel folk fra om. 

 

Det neste å utsette er farten.. jeg klarer ikke trimme den rett, og da går den ikke opp i fart, og går uøkonomisk. Den skal gå i 26kn men klarte ikke noe mer enn 22 på turen og båten var nesten tom.

 

Så må undersøke om filter er ok etc, eller om det kun er min trim som er off. 

 

Ellers meget fornøyd. 

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...