Hakkannen Startet 26.Juli.2023 Link til dette innlegget Startet 26.Juli.2023 Ser det så langt i år har vært utløst hele 147 redningsaksjoner der redningsmannskapet har vært usikre på om noen virkelig er i nød eller ikke. Tenkte kunne være på sin plass på å minne mine kjære forumvenner på å merke jolla, kajakken, kanoen, SUP-brettet (og annet) med navn og telefonnummer. Trenger ikke mer enn å skrive på med sprittusj, eventuelt bruke merkemaskin/etikettskriver om man har slikt tilgjengelig. Merker folk utstyret sitt blir det lettere å ta kontakt med vedkommende og spørre om man bedriver med drukning for øyeblikket, eller ikke. Og da kan redningstjenestene heller bruke tiden sin på reelle og viktigere redningsaksjoner? Link to post
ph. Svart 27.Juli.2023 Link til dette innlegget Svart 27.Juli.2023 i EN FJERN FORTID VAR DET VISSTNOK PLIKT TIL Å HA ET NUMMER PÅ BÅTEN. VÅR TRESNEKKE HADDE IHVERTFALL ET AE(?) NUMMER UTEN NOE KRAV OM SPESIELL BETALING FOR DET. MED GRATIS PROGRAMVARE FOR DATABASER, BILLIGE HARDDISKER OG RASKE NETTFORBINDELSER BURDE DET IKKE VÆRE NOE STORT PROBLEM Å GJENOPPLIVE DET SYSTEMET. P. Link to post
index Svart 27.Juli.2023 Link til dette innlegget Svart 27.Juli.2023 Ingen grunn til å rope. Dessuten har det aldri vært påbudt registrering av båter. "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
trixie2 Svart 27.Juli.2023 Link til dette innlegget Svart 27.Juli.2023 "Berget" en slepejolle på tur nå i sommer. Det hadde vært greit både for meg og eier hvis det sto skrevet ett telefonummer på jolla. Eier hadde fått jolla igjen, og jeg hadde sluppet problemet med å "henlegge" den på annen manns eiendom. Link to post
Hakkannen Svart 27.Juli.2023 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.Juli.2023 Det var på ingen måte en oppfordring til registrering, bare så det er sagt. Men å skrive et telefonnummer, eventuelt navn på eier, er (så og si) gratis og kan hindre mye unødvendig bruk av ressurser som heller kan bli brukt andre steder. Link to post
Kaptein Plast Svart 28.Juli.2023 Link til dette innlegget Svart 28.Juli.2023 En gang på 90-tallet fikk jeg regnummer til jolla i posten, det gamle z-nummeret ble stående på, siden jeg ikke brukte den lenger. Jeg har aldri aktivt registrert den, men da fatter anskaffet den på 70-tallet var det nok 'påbudt'. Tror ikke han hadde gjort det ellers. Jeg ser det rasles med sablene for å få registrert alt over 4,5m og en viss hastighet, med akkurat samme grunn: for å finne eier ved 'nød'. Jeg tipper de aller fleste som driver avgårde eller 'glemmes' uansett er gamle plastsnekker og mindre joller, som definitivt aldri vil bli registrert uansett. Link to post
Recommended Posts
Du må være innlogget for å kunne svare.
Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.
Opprett ny konto
Gratis og helt uforpliktende
Klikk her for å opprette konto.Logg inn
Logg inn dersom du har konto
Logg inn