Jump to content

Merking av små båter (og lignende), en oppfordring


Hakkannen

Recommended Posts

Ser det så langt i år har vært utløst hele 147 redningsaksjoner der redningsmannskapet har vært usikre på om noen virkelig er i nød eller ikke.
 

Tenkte kunne være på sin plass på å minne mine kjære forumvenner på å merke jolla, kajakken, kanoen, SUP-brettet (og annet) med navn og telefonnummer. Trenger ikke mer enn å skrive på med sprittusj, eventuelt bruke merkemaskin/etikettskriver om man har slikt tilgjengelig. Merker folk utstyret sitt blir det lettere å ta kontakt med vedkommende og spørre om man bedriver med drukning for øyeblikket, eller ikke. Og da kan redningstjenestene heller bruke tiden sin på reelle og viktigere redningsaksjoner🙏

Link to post
Share on other sites

i EN FJERN FORTID VAR DET VISSTNOK  PLIKT TIL Å HA ET NUMMER PÅ BÅTEN. VÅR TRESNEKKE HADDE IHVERTFALL ET AE(?) NUMMER UTEN NOE KRAV OM SPESIELL BETALING FOR DET. MED GRATIS PROGRAMVARE FOR DATABASER, BILLIGE HARDDISKER  OG RASKE NETTFORBINDELSER BURDE DET IKKE VÆRE NOE STORT PROBLEM Å GJENOPPLIVE DET SYSTEMET.

 

P.

Link to post
Share on other sites

En gang på 90-tallet fikk jeg regnummer til jolla i posten, det gamle z-nummeret ble stående på, siden jeg ikke brukte den lenger. Jeg har aldri aktivt registrert den, men da fatter anskaffet den på 70-tallet var det nok 'påbudt'. Tror ikke han hadde gjort det ellers. Jeg ser det rasles med sablene for å få registrert alt over 4,5m og en viss hastighet, med akkurat samme grunn: for å finne eier ved 'nød'. Jeg tipper de aller fleste som driver avgårde eller 'glemmes' uansett er gamle plastsnekker og mindre joller, som definitivt aldri vil bli registrert uansett.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...