Jump to content

Julehilsen 2005


Blondie

Recommended Posts

En Riktig God Jul og et Godt Nytt båt-år ønskes alle her!

 

Hilsen mannskapet på Trudelutt

Trude, Lars H. og skipshunden Japp

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

God Jul og et Godt Nytt År til alle medlemmer her på baatplassen.no!

 

Bilde

:santa: Desember 2005

 

Vinterhavna til <<MORILD>> i Søndre Kråkerøy Båtforening ved Kjøkøysundet. Kjøkøy-brua i bakgrunnen. Som dere ser, er det (GUDSKJELOV!!) ikke snø å se. Vi er en gjeng på 4-5 (noe av og på) båteiere - alle med fiske som hobby - som har båtene sine ute hele vinteren. Er det mye vind så sitter vi i en av båtene og "kjører i pælane" som vi sier. Kaffe, røyk, en fiskeskrøne (mye juging!!) og endeløse diskusjoner om den ene eller den andre dieselmotorens fortrinn! Av 5 båter på losbrygga er det 3 stk som har Sabb - gjett hvem som er best! :wink: Her klekkes det ut det ene "fantastiske prosjektet" etter det andre - de fleste blir det selvfølgelig aldri noe av. :lol: Mye kameratslig "mobbing" og erting hører med til gamet. Her trives jeg!

:seeya: Akkurat som på baatplassen.no!

Hilsen,

Walter_S

Redigert av Walter_S (see edit history)

Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag"

Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o)

HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975

Walter's HJEMMESIDE ><((((º>

Link to post
Share on other sites

Håper det blir en fredelig jul - også på sjøen.

Vannstanden i Mjøsa går nå raskt nedover og snart står båten på havnebunnen, inntil videre holder jeg det isfritt rundt båten med daglig isbryting. Men sola snur nå, og vi kan begynne å telle uker til båtlivet er i full vigør igjen!

God julehelg til alle båtvenner

- fra hele mannskapet på MB START

skipper Per Inge og skipshunden Bessie

Link to post
Share on other sites

GOD JUL :santcheers:

 

Takk for et svært nyttig og interessant år på baatplassen.no. Det har gått med mange timer bak PCen både når en har tid og litt når en egentlig ikke har tid også :lol:

 

Det neste stor på båtfronten skjer faktisk om bare et par dager, 2. juledag er det båttur til Bergen for montering av kalesje, det blir nok bilder og greier når jeg får hentet båten, antar det blir nyttårshelga...

Redigert av bjoris (see edit history)

Blogg:S/Y FRI -  (2008-2018: Hanse 350 - 2019: NB820 Sport og Bavaria B/One) 2020-: NB 870 Ardea D4-260 2012/2013 model

Link to post
Share on other sites

Som relativt ny (og fortsatt dekksgutt) her på forumet vil også jeg få ønske dere alle en riktig god jul og et godt nytt år med mange fine båtopplevelser :santcheers:

 

Jeg gleder meg over å få være med i et så bra (og morsomt :yesnod: ) båtforum som dette virkelig er.

 

Julehilsen fra hos som snart blir uten båt (ny eier overtar rett før nyttår), og som derfor må ut på jakt for å finne en passende (nesten) ny båt snart :nonod:

Hilsen hos

Link to post
Share on other sites

Det er bare noen timer igjen før jeg tar julefri, tiden går med til ettertanke på det året som snart er over. Her på kontoret har det vært et "annus horribilis" med styrebråk og generalsekretæravgang. Det som er gjennomgangstonen her nå er at vi virkelig skal stå han av og legge forholdene i størst mulig grad til rette for at redningsskøytene skal få gjøre en like god jobb fremover, som den de har gjort hittil. Vi ønsker alle å bidra til at vi kan stå på fremover og vise at vi er tilliten verdig.

Behold medlemskapet i kystpatruljen og stå med oss den siste lille biten.

God jul til alle her på Baatplassen og et fredfyllt nyttår til alle.

 

Hilsen mini

Link to post
Share on other sites

Med ferdigkrydret ribbe i kjøleskapet, juletre på plass, gaven innkjøpt og kun en drøy time igjen på kontoret ser jeg frem til juleferie!

 

Ønsker alle andre medlemmer av dette utmerkede og sterkt vanedannende forum en riktig god jul samt et godt og innholdsrikt nytt år!

 

og husk :santcheers: kommer kun til snille barn...... :rolleyes:

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...