Jump to content

Top Gear på NRK2 NÅ!!


Bitteliten

Recommended Posts

Akkruat nå testes hva som er raskest fra London til Oslo av

Mercedes SLR McClaren (bil)

Goldfhish 32 (båt)

 

Morro for oss som liker litt fart

Om jeg ikke husker feil vant bilen ganske greit..

 

At luftpølsa rundt RIBen sprakk er jo heller ikke særlig overbevisende..

Redigert av Anonym (see edit history)
Link to post
Share on other sites

At luftpølsa rundt RIBen sprakk er jo heller ikke særlig overbevisende..

TJa - dette er en Goldfish 32 - og den har ingen luftpølse. Men nå er de over i RIB'en etter motorhavari på 32'en. Og der sprakk pølsa ja...

 

Grov sjø, stor fart, sjøsyke engelskmenn - altfor lite båtbilder.

 

På slett vann hadde det kanskje vært litt annet. Viser at det er et hardt liv vi har på vannet.

Redigert av Bitteliten (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Hvilket fabrikat av dieselmotor som ble blåst vet jeg ikke, men det var jo ikke noen god reklame for Goldfish 32. Det var vel derfor båtprodusenten ikke ble nevnt med ett ord. At pølsa også sprakk på følgebåten -en 29" Goldfish Rib er jo katastrofal reklame. Eller er all reklame god reklame?

 

Har forresten kjørt en slik Goldfish Rib med racing trimmet 500 hk fra Mercruiser. Gjorde ikke "mer" enn 63 knop på flatt vann (med 4 voksne ombord). Heftig leketøy.

Link to post
Share on other sites

:crazy:

 

Husker jeg ikke helt feil, så var det ikke rare sjøen.

1-2 meter bårer, er ikke det vi kaller for HØY SJØ. :lol:

 

Nei, ta rukklet med til virkelige havområder, ikke i "oslo gryta".

 

Vi var ute i to Rib`er, i 4-5 meter bølger, 30-40 knop der, så fikk betegnelsen å FLY :eek: , en helt annen mening.

 

Takk til North Cape Deep sea rafting, for en "sinnsyk" opplevelse. :flag:

Link to post
Share on other sites

Hvilket fabrikat av dieselmotor som ble blåst vet jeg ikke, men det var jo ikke noen god reklame for Goldfish 32. Det var vel derfor båtprodusenten ikke ble nevnt med ett ord.

Det ble sagt innledningsvis ved kaien i Kristiansand, at den hadde twin engines 700hp. Høres ut som to stk Volvo D6 med hekkagregat. Mener å huske at Claus Lundekvam i en tilsvarende båt også fikk problemer med motorene i et race fra Bergen til Bekkjarvik i sommer. Dette ble forøvrig vist på BTV.

Blanco - I stille vær er alle gode sjømenn (Margaret Riis)

Link to post
Share on other sites

Synd det var så lite filming fra båtkjøringen. Hadde jeg fått valget mellom en Goldfish 32 og en Mercedes SLR, så hadde det ikke vært vanskelig å velge :rolleyes: Personlig så synes jeg at Goldfish 32 er en av de peneste norske båtene i sin klasse. Det er bare så synd at det er langt mellom disse i Trondheim.

Pusser opp Skibsplast 15 HT

Link to post
Share on other sites

Det ble sagt innledningsvis ved kaien i Kristiansand, at den hadde twin engines 700hp. Høres ut som to stk Volvo D6 med hekkagregat. ..........

Synes å huske at disse var Magnum 350 ... og disse "intelligente" herrer leste det som det var 2 x 350 hk ... derved 700... D6 ene har ikke funnet plass hos Goldfish ennå...

Mvh, Alf ........Hekksjø ? .........Hvor ?

"The only time you have too much fuel is when you're on fire."

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...