Jump to content

Ny 29 foter, diesel til under 500000


Avsluttet2

Recommended Posts

Med forbehold om å se nærmere på båten...,- jo, prisen ser ikke gærn ut. Kunne vært interessant å blitt med ombord på en prøvetur. Men, jeg skal ikke ha en slik båt nå :rolleyes:

 

For meg ser det likevel ut til å være en 'liten' 29 foter. Den har veldig langt baugspyd og stor badeplattform som teller med på totallengden og den er smal. Til sammenligning får man en mye romsligere og stødigere båt i en 28 fots Viknes 880. Men selvfølgelig også til en helt annen pris. MEN, det er også en HELT annen båt!

Redigert av Baltic (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Dette er billig, ja. Men rekner med dette er +++ tror du kan legge på iallfall 150.000,- skal du få den greit utstyrt med en passelig motor, varmt vatn, varmeanlegg, defroster, ekkolodd, kartplotter, batterier mm.

Synes også det er rart at dei bruker gummipakninger rundt glassene på nye båter i dag.

Båten virker nokså liten for å vere 29 fot. Sikkert på grunn av den smale bredden.

 

Tror ikke eg ville byttet inn min båt med en slik!

Redigert av eysteind (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Er ikke dette veldig billig da???

Får en andre tilsvarende nybåter til denne prisen??

Jeg synes dette er veldig billig, men som Eystein skriver - det kommer an på hva som ligger i spekken.

 

tj - jeg mener å huske da du kjøpte båten din at du ikke skulle bytte på mange år. Endret planene?

Link to post
Share on other sites

hva med å legge til litt noen kroner: finn

 

den er gammel da, men ser fin ut.

 

(prøver på nytt):

 

http://www.finn.no/finn/boat/object?finnko...060&pos=1&tot=5

Tror dette var feil link. Eg fikk opp en side fra: http://www.nodoubt.com/

 

Da var det fikset, vist!

Redigert av eysteind (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Du husker godt Bitteliten :smiley:

 

Neida, har ikke tenkt å bytte båt. Tror faktisk jeg kommer til å ha nåværende båt resten av mitt båtliv.... Ikke for liten, ikke for stor, ikke for mye arbeid, ikke for tidkrevende og binder ikke så mye kapital.

 

Ble bare veldig nysgjerrig på prisen.... men om noen skulle tenke på å handle hos dette firmaet så er de velkommen til å sende meg en IM. Har selv handlet hos dem.

Link to post
Share on other sites

Den båten på bildene kan da umulig være 29 fot? :confused:

 

Jeg synes det så ut som en liten 24`er. Glad jeg ikke skal bruke en halv mill. på en slik.

 

Da kjøper jeg heller bensin til min Furuholmen de neste 190 år. :wink:

Ser ikke båtene slik de er, men slik de kan bli!!

Forvalter "Aase II - N7" - en 52 kvm. Anker-båt fra 1917. Seil fra North Sails, Lowrance 3500c plotter og X51 ekkolodd.Medlem av KNS,KNBF,KTK,SA,DFÆL. Ønsker veldig å få tak på et skuteskrog på +/- 40 fot som jeg kan få sette istand.

Link to post
Share on other sites

Hmmm, minner om båten som het Hobby, et eller annet.

Ble tidligere solgt på bergenskanten, sør for en plass?

Muligens produsert i et østblokkland, uten at jeg er 100% sikker.

De buete vinduene talte imot den, kanskje den fremstår penere med andre ruter? Ser ut som om de har tatt hintet, siden tegningen viser dette.... Tror de gamle rutene kun lå i en slags sikamasse.

Døren på Hobby båtene kan heller umulig være skikkelig tilpasset...

Ellers kan dette bli en grei båt til en rimelig pris, hvis den da har alle godkjenningene som trengs for å få den CE merket.

Spørsmålet er jo: Hvorfor i all verden skal man betale fra 1 mill ++++ for å ha en båt man skal kose seg på sjøen, når man kanskje kan slippe med 5-600.000???? Litt mindre finish kanskje, men hva så?

Link to post
Share on other sites

Den båten på bildene kan da umulig være 29 fot?

Jeg synes det så ut som en liten 24`er. Glad jeg ikke skal bruke en halv mill. på en slik.

Er helt enig. Dette er ikke en ekte 29 foter når en ser på bildene og tar bredden i betraktning.

 

Når det gjelder prisen, er det VELDIG billig dersom det inkluderer en 160 hk VP. Bare motor med propellanlegg må utgjøre halve prisen. Tror på det de sier om at prisen vil gå opp snart.

 

Her er det mye å sjekke før en kjøper.

Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten Saowanee
Jeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................

Link to post
Share on other sites

Det er vel med båtstørrelser som det er med klesstørrelser... XL er ikke så stor som det engang var :wink:

 

Jeg synes i grunnen båten ser grei ut til sitt bruk... og prisen er vel også grei den.. Den virker nok noe smal med sin 280...

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

Billig design. Billig finish. Enkelt bygge. Da bør prisen bli lav også.

 

Hvordan annhåndsverdien på denne båten er om to år er nok spennende for eventuelle kjøpere å vite. Kanskje i overkant spennende? :wink:

 

Ofte er det gjerne de "dyre" båtene som viser seg som de minst dårlige investeringene over tid..

Redigert av Ole-Jacob (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Jeg kan ikke uttale meg om hverken design eller finish på denne båten siden jeg kun har sett den på bilder.. Personlig så synes ikke jeg denne skiller så mye fra andre båter i designet da... Den virker helt grei som lukket båt..

 

Når det gjelder andrehåndverdien så tror jeg ikke prisfallet blir så stort jeg da.. Dette er jo en billig båt i innkjøp så det reelle prisfallet trenger jo ikke bli så stort i korner om det blir noe fall i det hele tatt.. Men som sagt dette blir speskulasjoner og umulig å si noe om... og jeg tror denne båten finner sitt marked blant de som søker en lukket båt til en fornuftig pris og man får sikkert en grei pris på bruktmarkedet også... rimelige båtrer faller jo mindre enn dyrer båter, og båtgleden blir sikkert stor i en slik båt også for de som velger denne..

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

860 lang og 290 bred, det er vel ikke unaturlig det. Enkelt bygge, OK for mange. Det som

viktigst å sjekke, er jo selve konstruksjonen. Det er kan være de bruker skrog fra tidligere

bygge. Men i utgangspunktet vil jeg ikke vært negativ, før man hadde vært på befaring.

 

For mange vil nok dette være bra nok. Annenhåndsverdien, i og med den er rimelig

tror jeg ikke den faller så mye. Men kanskje tar det lenger tid og selge den. Dette pga

merkenavnet, som ikke er innarbeidet.

 

Men det er bra for konkurransen.

Vi sees!

Link to post
Share on other sites

Summerer man ekstrautstyrlisten med ankervinsj, baugpropell, bunnstoff og primer osv, blir prisen drøye 800.000,- Hva heter båten egentlig - det står ikke noe i annonsen?

 

Jeg skal selvsagt være rask til å tilføye at jeg heller ikke har besiktiget båten. Men av bildene er det vel fullt mulig å konstatere at dette er et relativt enkelt bygge? Og det er vel heller ikke noe galt med det..

 

At mange stiller forskjellige krav er jo greit. Poenget var jo bare at det som regel vil være en sammenheng mellom det man får og det man betaler. Men ikke alltid. Av og til får man i pose og sekk. Andre ganger får man verken i pose eller sekk. Dette er det dyreste.. :smiley:

Redigert av Ole-Jacob (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Jeg er ikke uenig i at en trenger en del ekstrautstyr, men det er vel felles for de aller fleste båter. Det er ikke mange båter i den størrelsen som har ankervinsj, baugpropell, primer og bunnstoff osv. innkludert i standard prisen...

 

Nå er vel ikke jeg like sikker på om dette koster 300.000 kroner heller... men det er nå en annen sak... samme kan det være for dette koster vel det samme for alle båter...

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

Nå er vel ikke jeg like sikker på om dette koster 300.000 kroner heller... men det er nå en annen sak... samme kan det være for dette koster vel det samme for alle båter...

Jeg har heller ikke peilig på dette; men i dette tilfellet gjorde jeg bare et kjapt overslag av selgers egen liste. Se på bildene i prospektet...
Link to post
Share on other sites

Mener den het Hobby 860, tidligere.

Hvis den lille grå ikke surrer for mye, ble det ikke laget noe særlig av den før det var kroken på døren.

Så det var en tilsalgs på Finn.no for en tid tilbake. Den hadde en Mercruiser i.

Ser ut som om det kjøres en kampanje på prisen for å få den i omløp før prisen vil stige litt. Dette er vel ikke så unormalt?

Likevel er man laaaaangt unna Askøyprisene :wink: , for å nevne en plass i landet, heheheheheh

Tror du er like happy med en slik båt, som en til langt over mill.

Gjøres arbeidet skikkelig og skroget fungerer tilfredstillende i litt sjø har man båt i mange år her. Men utformingen på vinduene må endres..... Den som var tilsalgs hadde de buete vinduene, dette var ikke særlig pent.

Link to post
Share on other sites

Båten synes jeg ser grei ut dog ikke med ovale vinduer.

 

Når det gjelder prisene på ekstrautstyret så er det slik som med andre leverandører at prisene er utrolig høye. Det ligger vel mye fortjeneste i levering av ekstrautstyr. Hvis man er litt fingernem og klarer å montere noe av ekstrautstyret selv så blir det bare 1/3-del av prisen.

Link to post
Share on other sites

Jepp, dette er gamle Hobby 860. Båten ble tidligere produsert av Hobby Boats, men i ganske få eksemplarer virker det som. Mitt inntrykk var at satsingen på denne modellen var noe halvhjertet, modellprogrammet ellers er jo småbåter opp til 18 fot.

Konkursrammede Vernøy Båt hadde forresten en modell på trappene som lignet veldig på denne, mener det ble brukt Enes-navnet på denne.

 

I forhold til pris må vel dette være en romslig båt. Jeg mener, man får vel neppe dobbelt så mye plass for dobbelt så mye penger?

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...