Antidiesel Startet 5.August.2023 Del på Facebook Startet 5.August.2023 Mercury ( Tohatsu ) 10/20 4takt høyt turtall . 2015 351ccm Mercury / Tohatsu 10/15/20 hk Noen som har erfaringer med disse motorene og vet om det er greit å kjøre de opp mot turtallsperren ? De færreste har vel instrumenter på små motorer og vet hva de kjøres på , står jo så fint at man må installere mere stigning om sperren slår inn. Fra boka : 6100 rpm max , men sperrer ikke før 6400 rpm Black max 10 er for lett og 11,5 for tung . prøvd en uoriginal mellomting på 11 men det var skikkelig Kina propell fra Polastorm som vi kunne smidd bedre selv av ei bjørk :) ungdomsjolle så hver knop teller:) og spaken står nok i bunn tilnærmet konstant:) selv om de sier de drar litt av . Sitér dette innlegget Link to post
Byebye83 Svart 13.August.2023 Del på Facebook Svart 13.August.2023 Har du vurdert å lage cupping på 10"? Jeg varma forsiktig med flammekastern, dvs creme brulee brenner, og lag en buet kant i bakenden av bladet. Sitér dette innlegget Link to post
Antidiesel Svart 14.August.2023 Emnestarter Del på Facebook Svart 14.August.2023 Kjenner til kupping, men orker ikke ødelegge en black max propell i 2k klassen:) Winrace gjør vel slikt mot betaling :) Sitér dette innlegget Link to post
Byebye83 Svart 16.August.2023 Del på Facebook Svart 16.August.2023 Det gjør de helt sikkert. Men de vil garantert vite hvor høyt turtallet ditt er. Jeg har kjøpt en turteller på 24mx.no. Veldig enkelt, surrer bare en ledning som følger med noen ganger rundt pluggledningen, koster ca 4-500 inkl frakt. Fikk den 2 eller 3 dager etter jeg bestilte den.. Det jeg har gjort med alu-proppen, har gitt meg noen knop ekstra, i tillegg til at den ikke spinner så lett.. Når jeg testa den i høst, hadde jeg 30-31 knop. Da sto vel motoren der den er tenkt på akterspeilet! Satte på den plankebiten under, og da bare spant den. Nå står den betydelig høyere (alu 6-7cm lavere en stål), riktignok med 16cm setback, men har også lagd motorfeste med heis og powertrim, så minst 10kg ekstra bak akterspeilet. Men, det jeg skulle fram til, var at med denne røde propellen som jeg har fiksa på, hadde jeg 34,1 knop @6100rpm. Ganske stor forskjell.. Håper det kan være til litt inspirasjon Sitér dette innlegget Link to post
Antidiesel Svart 16.August.2023 Emnestarter Del på Facebook Svart 16.August.2023 Vet turtall , knop og slipp på de 4 forskjellige propeller . Høyden er fin , bremser på 1 hakk ned og spinner på et hakk opp. Blir ikke modifisert propell. Tråden "kjøre de opp mot turtallsperren" : fortsetter å kjøre med black max 10" opp mot sperren :) tåler vel over 6100 :) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.