Alexsjo Startet 13.August.2023 Del på Facebook Startet 13.August.2023 Hei, har tatt over en Naver 29 fra 1976. Har hatt mye å gjøre med både motor og utvendig. Malte dekket for ett år siden med biltemas anti-skli maling og det ser ut som det holder bra. Ellers lurte jeg på hva som er lurt å bruke på overbygget og generelt andre steder? Har hørt noen har brukt bengalack eller noe alkydmaling fra biltema. Vil gjerne ha noe med mer glans enn det anti-skli malingen har. Heldigvis har jeg helt nye seil og tau skal vel ikke være vanskelig å erstatte på biltema. Innvendig er det mye teak treverk som har sett bedre dager. Ser at det er mye sopp ol på treverk og andre plasser, noe som sikkert ikke er vanskelig å vaske vekk men tenkte et strøk maling også kunne hjelpe. Noe tips til hva man kan bruke for å fjerne sopp o.l? Ellers frister det egentlig å rive alt og bygge om ny sittegruppe/ soveplasser. Lurer på noen har erfaring rundt dette og hva slags materiale som er lurt å bruke. Ser etter noe budsjettvennlig. Legger ved bilder av båten. Håper på gode råd, takk på forhånd😄 Sitér dette innlegget Link to post
Lazyjack Svart 13.August.2023 Del på Facebook Svart 13.August.2023 Slettet Sitér dette innlegget Link to post
Chilli Solbris Svart 13.August.2023 Del på Facebook Svart 13.August.2023 Mitt råd er at du bruker den teaken som er der! Puss ned og lakker på nytt. Det er det beste du kan gjøre for å holde et lavt budsjett. Synes ikke dennteaken i interiøret ser såkalt ut! Sitér dette innlegget Mvh Solbris II Båtlivet gir meg de største gleder! Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
hanto1 Svart 15.August.2023 Del på Facebook Svart 15.August.2023 Vask, puss og lakke. Er noe veldig stygt, så ta ut plata og legg ny folie/ finer på. Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 15.August.2023 Del på Facebook Svart 15.August.2023 Overbygget ser jo bra ut! Her ville jeg bare ha fjernet den blå maskeringstapen, vasket godt og polert. Så blir det nesten som nytt. Innvendig ville jeg ha fjernet løs lakk med en sikling og lakket på ny. Ombygginger kan det være lurt å vente med til du har brukt båten en sesong eller to. Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.