SvartRøyk Startet 20.August.2023 Del på Facebook Startet 20.August.2023 Er det noen som vet hvordan man bør demontere utgående aksel på dette gearet? Bildet viser inngående aksel lengst fra og utgående aksel nærmest. Utgående aksel er vinklet 15 grader og i veien for å få ut de 2 andre. Denne akselen thruster på ett konisk rullelager på baksiden. I service manualen så står det kun at delene skal krympes på aksel hvor tannhjul og lagerbaner skal varmes til 120 grader og aksel fryses til -40. Jeg har lunket litt på drevet og forsøkt forsiktig med ters men er redd for å ødelegge noe som tenner eller herding av hjulet. Det hadde vært fint med noen ekspert tips her. (jobben er satt i gang for å bytte over clutch plater siden den slurer i akterover) Sitér dette innlegget Link to post
Brigg Svart 20.August.2023 Del på Facebook Svart 20.August.2023 Dersom du har demontert flensen på utgående aksling (der klemflensen skrues fast) skal det vel bare være å løfte utgående aksling opp? Sitér dette innlegget Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet. 2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE 2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP Link to post
Roger jo Svart 20.August.2023 Del på Facebook Svart 20.August.2023 https://www.harbormarine.net/pdf/hbw360a_450_repair_tech.pdf Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
SvartRøyk Svart 20.August.2023 Emnestarter Del på Facebook Svart 20.August.2023 Takker alle for innspill. Saken er løst :-) Ja, manualen sa også at alle 3 akslene bare var å løfte ut sammen..da fikk jeg bange anelser når den ene ikke lot seg rikke. Innerringen på lageret hadde satt seg skikkelig på akselen. Jeg varmet opp denne og slo akselen ut men myk hammer. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.