Jump to content

Er det marked for måkeskremmer som virker til kr 1500-2000?

arvid dagsland

Recommended Posts

Eneste "avstemning" som virker (er troverdig) er å legge produktet ut for salg. Feks via en Finn-annonse. Deretter se hvor mange som tar kontakt for å kjøpe. 

Folk kan gjerne si "Jeg vil ha en", men når alt kommer til stykket så kjøper de ikke nødvendigvis. For de har bare stemt med lysten.

Men legger du løsningen ut til salgs, selv om du kanskje ikke har en eneste en produsert, og folk tar kontakt og vil ha en, så har du en troverdig undersøkelse der folk har stemt med lommeboka.

Det kan hjelpe deg til å se om det er et marked der folk faktisk er villige til å gi deg penger for det du tilbyr.

Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO)
Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B

Problemet er heller at folk er kloke av skade, og har hørt samme regla om at det virker mange ganger før. Måker er smarte og utpreget oppertunistiske. De lærer fort hva som er farlig og hva som ikke er farlig, og de lærer seg også fort aksjonsradiusen til GullSweeper eller hvor fiskesnører er spent opp. Jeg ville personlig ikke lagt mye penger i et produkt som ikke kan vise til gode resultater over tid.

Apropos. I boligsameiet hvor jeg bodde tidligere, kjøpte de inn et større antall Gullsweep til de flate takene. Monterte på betongheller. Enkelte var ganske hysteriske med tanke på de stakkars fuglene. 

Et par generasjoner måker har nå lært at det er helt trygt å bygge rede under Gullsweep. 

Noe som fungerer, er nok kjærkomment. Men disse fuglene er svært tilpasningsdyktige. 

Any ship can be a minesweeper. Once.

Husk lytteplikten på kanal 16 og å holde god avstand til båt som viser "signalflagg A" !

Petimeter skrev for 17 timer siden:

Har forsøkt slange uten hell. Ugle derimot. Fungerte kjempe fint i to strake timer. Etter det måtte jeg løfte ned igjen svigermor fordi hun var blitt så sliten.

Fantastisk!! Beste denne uken :-)

Alt jeg skriver er synsing og vage spekulasjoner basert på hva jeg har lært oppigjennom.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...