Stolsen Startet 28.August.2023 Del på Facebook Startet 28.August.2023 Har akkurat kjøpt en slik. For meg ser det ut til at eneste mulighet for fortøyning til brygge i front er øye på baugen. Noen som kan bekrefte dette? Eller har andre tips til hvordan denne kan førtøyes på en god måte? Sitér dette innlegget Link to post
Kallethekid Svart 28.August.2023 Del på Facebook Svart 28.August.2023 Er det ikke et kryssholt på toppen av baugen? Pleier også å være godt med håndtak på RIB-båter, hvis du trenger å sikre sideveis. Sitér dette innlegget Link to post
Stolsen Svart 28.August.2023 Emnestarter Del på Facebook Svart 28.August.2023 Er en rund plastdings som er festet med 2 små skruer på toppen av baugen. Ser ikke ut til å være ment for noe langtidsfortøyning på brygge. Er fortøyning i håndtakene på pontongene noe som gjøres/anbefales? Sitér dette innlegget Link to post
Kallethekid Svart 28.August.2023 Del på Facebook Svart 28.August.2023 Har ikke kjennskap til akkurat denne båten, men hvis det ikke ser ut som om det er noe må feste i må du vel høre med forhandleren eller sjekke eventuell manual. Sitér dette innlegget Link to post
Alfred1 Svart 10.September.2023 Del på Facebook Svart 10.September.2023 Hei, om du ikke vil ha gnisninger på pontongene, anbefaler jeg deg å bruke krok i baugen. Hvis du har tynt tau, kan du trekke det tilbake å låse den så den ikke detter til sjøs. Alternativet er å bruke kroker i dørken, men da vil tauene antageligvis gnisse. Sitér dette innlegget Link to post
Honduras Svart 11.September.2023 Del på Facebook Svart 11.September.2023 Hadde tidligere en Ballistic RIB. Samme «problem». Der leverte Ballistic en kort plasttrukket wire med en sjakkel festet i baugkroken, og en karabinkrok i andre enden. Var vel 70-80cm lang og var festet på innsiden av baugen. Enkelt å knipse på et tau i karabinkroken. Hadde et fast tau med løkke på brygga på hytta jeg bare kunne knipse karabinkroken innpå. på båtplassen hadde jeg et tau strukket mellom utriggerne, med en karabinkrok på midten. Var enkelt å knipse på når man sto på brygga. Der kunne jeg ikke bruke wiren, for da ville båten beveger seg for mye sidelengs i båsen På bilder her er karabinkroken bare knipset inn på wire, men knipset den vanligvis inn på baugkroken i bunn. Sitér dette innlegget * Prosjekt Glen-L Squirt * Prosjekt Lagringsstativ påhengsmotor * Prosjekt 4 fot vugge Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.