Jump to content

Fartspotensiale - Planende 24', 130hk?


Platt

Recommended Posts

Måten jeg leser den annonseteksten på:

"Fa**, motor'n min har gått føyken. Vil du overta problemet?"

Kjøp noe som funker ålreit når du først skal gjøre såpass med jobb ut av det. Du har sikkert annet å bruke energien på? :-)

 

Joda310

Alt jeg skriver er synsing og vage spekulasjoner basert på hva jeg har lært oppigjennom.

 

Link to post
Share on other sites

Dersom du skal bytte motor ville jeg prøvd å få tak i en B30 (170hk) Volvo Penta motor eller evt. en Volvo Penta V8 (210-260hk). Jeg kjenner ikke Volvo veldig godt, men vil tro at disse passer på ditt eksisterende drev uten for mye ombyggning. Jeg har satt inn motor og drev i båten min selv og dette var en grei jobb og gjøre selv. Dette var da Mercruiser, men det bør ikke være så vanskelig selv om du har Volvo.

 

 

Eksempel på grei motor finner du her.

 

Dette er en 211 hesters motor, og da ville du ha krefter nok til å få båten i plan. Dersom du selger din egen moter bør vel heller ikke mellomlegget bli veldig stort. :santcheers:

Redigert av Østlendingen (see edit history)

Det må da være mulig å drikke alkohol uten å ha det moro???

 

 

Link to post
Share on other sites

Gratulerer med Coronet-kjøp. Håper du melder deg inn i Coronet-klubben (ser du har funnet vår svenske hjemmeside)

Årsmodellen (1977) tviler jeg på stemmer. Den er trolig noen år eldre. Så vidt jeg har forstått ble det ikke produsert Coronet 24 så sent som i 1977.

Kjøpte selv Coronet 27 i 2002 som 1973-modell, ved kontroll av serienummeret på innsiden av akterspeilet, fant jeg ut det var 1969-modell. Men det er jo bare gøy at den er noen år ekstra hvis den er i god stand.

Som medlem i Coronet-klubben kan du tyde serienummeret ved å gå inn på rubrikken "Vanliga frågor" og videre til "Vad avslöjar serienumret".

Det planlegges med Coronet-treff i løpet av sommeren i Vestfold. Sted er ennå ikke bestemt men Horten er et treffsted som vurderes.

Link to post
Share on other sites

Gratulerer med Coronet-kjøp. Håper du melder deg inn i Coronet-klubben (ser du har funnet vår svenske hjemmeside)

Årsmodellen (1977) tviler jeg på stemmer. Den er trolig noen år eldre. Så vidt jeg har forstått ble det ikke produsert Coronet 24 så sent som i 1977.

Kjøpte selv Coronet 27 i 2002 som 1973-modell, ved kontroll av serienummeret på innsiden av akterspeilet, fant jeg ut det var 1969-modell. Men det er jo bare gøy at den er noen år ekstra hvis den er i god stand.

Som medlem i Coronet-klubben kan du tyde serienummeret ved å gå inn på rubrikken "Vanliga frågor" og videre til "Vad avslöjar serienumret".

Det planlegges med Coronet-treff i løpet av sommeren i Vestfold. Sted er ennå ikke bestemt men Horten er et treffsted som vurderes.

Regner ikke med at det er en -77 mod, men vet at mange nye båter ble stående på lager og solgt flere år senere enn det året de faktisk ble produsert. Denne kan ha vært solgt "ny" i -77, men er mest sannsynlig fra 1970/73.

Regner ellers med at du legger inn info om Coronet-treff her på Baatplassen!? :smiley:

Link to post
Share on other sites

  • 3 uker senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...