Valkyrja Posted September 7, 2023 Share Posted September 7, 2023 Da er det høst igjen, og med det er kondensproblemene tilbake. Har på mine tre år som båtboer vært innom billigavfukter fra biltema, og har for øyeblikket en gigantisk rotorsak fra seatronic som tar den vesle 22-foteren min fra Amazonas til Amatacama-klima på fem minutter. Ulempen er at den tar mye plass og har for høyt strømforbruk for inverteren. Er derfor på utkikk etter en mindre modell jeg kan montere på vegg etc, slik at den kan medbringes hele året. Dieselvarmeren hjelper selvfølgelig på, men den kommer til kort når mannskapet skal tørke seg kontinuerlig mellom rorvakter. Fant denne hos maritim, den er relativt ny på markedet, og ser ut til å være den minste man får kjøpt. Er det noen som har erfaring med den (Arida S3L)? Hvordan har du med liten båt valgt å løse fuktproblemet? Quote Link to post
TerjeFjern Posted September 7, 2023 Share Posted September 7, 2023 Har en Arida pro S8 for 3dje året nå. Liten og effektiv. Lavt strømforbruk. Slipper tømming av vann osv. Quote Link to post
Akvanauten Posted September 11, 2023 Share Posted September 11, 2023 Har prøvd den nye Arida S3L som Trådstarter nevner, og den virker veldig bra. Quote "If you don't go when you wanna go, when you do go, you'll find you've gone!" Link to post
Recommended Posts
Join the conversation
You can write a topic or comment now, it will be posted after you have registered. If you have an account, sign in now to post with your account.