Jump to content

Solcellepanel av merket Wattstunde


Escaro

Recommended Posts

Jeg har et 80w sammenleggbart panel fra Wattstunde, innkjøpt for 3-4 år siden. Bruker det om det skulle være sol når jeg ligger i uthavn samt for vedlikeholdslading av forbruksbank når båten ikke er i bruk. 
 

Panelet vikrker greit, men jeg har aldri eid noe annet solcellepanel så jeg vet kanskje ikke helt hva jeg skal sammenligne med. Jeg har byttet regulatoren som fulgte med til en mppt-regulator (eller hva de lå heter). Gjorde dette fordi det påstås på dette forumet at denne skal være mer effektiv. 

Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet.

 

2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE

2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP

Link to post
Share on other sites

Jeg har et 120W sammenleggbart panel fra Wattstunde. Har brukt det i 3-4 år. Har fungert helt utmerket.

Har ikke erfaring med andre produsenter av slike paneler, så kan ikke si om det fungerer bedre eller dårligere enn andre.

Jeg byttet ut den medfølgende regulatoren med en Victron MPPT. Dette gav en vesentlig økning i effekt til batteriet.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...