Eika Startet 15.September.2023 Del på Facebook Startet 15.September.2023 Det er noen amerikanere som har lyst på en båt jeg skal selge, noen her som har erfaring med eksport til usa ? Tips til frakt firmaer ? Enkleste måte og ordne betaling? Hva koster det å sende en båt på 25fot som veier 8-900kg med tilhenger Sitér dette innlegget Link to post
pipe Svart 15.September.2023 Del på Facebook Svart 15.September.2023 Jeg hadde ikke giddet å være han selgeren som måtte finne ut av alt dette for så oppleve att kjøper ikke var så giret på kjøp når alt kommer til alt. Tenker att det er kjøpers jobb mens din jobb må være å sørge for å gi kjøper IBAN/SWIFT code + kontonummer slik att oppgjøret kan overføres. Dog vet jeg att det koster ca 20k å sende en bil i fra Østkysten av USA til Drammen men sikkert dyrere å sende noe som ikke går av seg selv og kan bare parkeres tett i tett på ett roll on-roll off skip. Men trenger du ett tips ville jeg hørt med Jetcarrier i Vestby så får du ett kvalifisert svar om frakt priser til Usa. Er jo ikke helt utenkelig att båten din på en henger kan gå ut i fra Drammen havn på ett roll on-roll off skip til østkysten av USA. Hvis ikke mener jeg å huske att det kostet ca 30k for en 40 fot container USA-Norge for ett ti år eller noe siden Sitér dette innlegget Link to post
Eika Svart 15.September.2023 Emnestarter Del på Facebook Svart 15.September.2023 Han er såpass gira, at han snakker om å komme til Norge for å se på båten iløpet av kort tid. Men det er også ett par andre på andre siden av fjorden som er meget interesserte. Det er kun 4-5-6 sånne båter i hele usa og min er one of a kind. Da skal jeg ta en telefon til jetcarrier på mandag og høre hva de sier Sitér dette innlegget Link to post
pipe Svart 15.September.2023 Del på Facebook Svart 15.September.2023 Eika skrev 12 minutter siden: Da skal jeg ta en telefon til jetcarrier på mandag og høre hva de sier Tror nok ganske bestemt att de er billigst og kanskje best på frakt i mellom usa og norge for privat personer Ringe til posten norge kan sikkert utløse frakt sjokk Sitér dette innlegget Link to post
Eika Svart 15.September.2023 Emnestarter Del på Facebook Svart 15.September.2023 Viste det var en grunn til at jeg spurte her, fremfor 15-20 telefoner og en million mailer, før jeg kan gi han ett fornuftigt svar Sitér dette innlegget Link to post
pipe Svart 15.September.2023 Del på Facebook Svart 15.September.2023 Du får melde tilbake her hva slikt kan koste når du har snakket med de. Med den norske lira om dagen skal lite sendes den andre veien for egen del Sitér dette innlegget Link to post
pacuare Svart 15.September.2023 Del på Facebook Svart 15.September.2023 Nå koster det 1390 USD for en 40 fots container fra Kina til Europa. Her holder det med en 20 foter som er en god del billigere. Jeg tipper 10 000 kr til usa med avtalen vi har, det dobbelte for en tilfeldig person med en container. Container frakt har ikke steget i pris de siste 10 årene. Skal spørre han som jobber med dette neste uke. Sitér dette innlegget Link to post
Rolf Svart 15.September.2023 Del på Facebook Svart 15.September.2023 25 fot båt i 20 fots container? Sitér dette innlegget Rolf som trives best med Sommer, Sol og Sørland "Seier venter den, som har alt i orden - held kalder man det. Nederlag er en absolutt følge for den, som har forsømt at ta de nødvendige forholdsregler i tide - uheld kaldes det" Roald Amundsen Link to post
Okkaby Svart 16.September.2023 Del på Facebook Svart 16.September.2023 Rolf skrev 52 minutter siden: 25 fot båt i 20 fots container? Alt er muligt. Om så mottaker kanskje ikke er like happy, får bli hans problem hehe Sitér dette innlegget http://www.fuel-flow.no Få kontroll på dieselforbruket ombord med en forbruksmåler fra www.fuel-flow.no Link to post
Eika Svart 16.September.2023 Emnestarter Del på Facebook Svart 16.September.2023 pipe skrev for 9 timer siden: Du får melde tilbake her hva slikt kan koste når du har snakket med de. Med den norske lira om dagen skal lite sendes den andre veien for egen del Men amerikanerne er villige til og betale såpass med dollar at det faktisk er verdt det :) hvorfor satse på 10-15 potensielle kjøpere i Norge/Sverige, når det er tusenvis av potensielle kjøpere world wide ? Okkaby skrev for 6 timer siden: Alt er muligt. Om så mottaker kanskje ikke er like happy, får bli hans problem hehe Hvis jeg kapper av tuppene så er 2-3 fot der, blir litt mer greier hvis jeg kapper av ett par fot i ræva også Sitér dette innlegget Link to post
Code0 Svart 16.September.2023 Del på Facebook Svart 16.September.2023 Sjekk om båt og evt henger får plass i en konteiner. Det går en annen tråd om hva folk bruker av penger på båt / hvor rike folk som kjører motorbåt kan være, så mulig kjøperen ikke bryr seg stort om kostnader, men bare lurer på om det er løsbart, og hva det koster. Bredden er vel et problem. Internal Dimensions (in meters):12.025m long x 2.352m wide x 2.393m high Sitér dette innlegget Link to post
Eika Svart 16.September.2023 Emnestarter Del på Facebook Svart 16.September.2023 Code0 skrev for 4 timer siden: Sjekk om båt og evt henger får plass i en konteiner. Det går en annen tråd om hva folk bruker av penger på båt / hvor rike folk som kjører motorbåt kan være, så mulig kjøperen ikke bryr seg stort om kostnader, men bare lurer på om det er løsbart, og hva det koster. Bredden er vel et problem. Internal Dimensions (in meters):12.025m long x 2.352m wide x 2.393m high Det er en helt annen økonomi andre plasser i verden, folk får 50k dollar for og være med på ett intervju i en podcast i 2 timer. Plass får man alltid, dette er en lik båt som har blitt sendt over fjorden Sitér dette innlegget Link to post
Grand Banks jr Svart 16.September.2023 Del på Facebook Svart 16.September.2023 Ah, så det er den du jobber med foe tiden (der du ønsker å jobbe i fred )? Lykke til med salg og transport! Sitér dette innlegget Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO) Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B Link to post
Eika Svart 16.September.2023 Emnestarter Del på Facebook Svart 16.September.2023 Grand Banks jr skrev 13 minutter siden: Ah, så det er den du jobber med foe tiden (der du ønsker å jobbe i fred )? Lykke til med salg og transport! Det stemmer :) fått jobba i fred noen dager nå, så her om dagen blei den sprøyta med gelcoat :) Sitér dette innlegget Link to post
pacuare Svart 16.September.2023 Del på Facebook Svart 16.September.2023 Rolf skrev for 8 timer siden: 25 fot båt i 20 fots container? Anbefaler alle å lese åpningsinnlegget litt grundigere enn jeg gjorde før en svarer. Glem det jeg skrev om 20 fots container. Sitér dette innlegget Link to post
Eika Svart 18.September.2023 Emnestarter Del på Facebook Svart 18.September.2023 Jetcarrier opererer ikke fra Norge til usa Sitér dette innlegget Link to post
pacuare Svart 18.September.2023 Del på Facebook Svart 18.September.2023 Ca 20 000 Norger USA. Transport til og fra havner og fortolling kommer i tillegg. Som privatperson blir det en god del dyrere. PRis varierer fra dag til dag så dette er veldig ca. Forbehold om at vi sender lite varer på denne forbindelsen. Sitér dette innlegget Link to post
Honduras Svart 18.September.2023 Del på Facebook Svart 18.September.2023 Denne hadde jeg solgt EXW(exworks) hvor kunden bærer alt ansvar for lasting og transport i det vedkommende legger handa på den i din gårdsplass. Så jeg hadde også sagt til gutta fra junaiten at prisen er for båt hentet hos deg, og at de må ordne alt av pakking og transport selv. Hvis ikke ser jeg for meg at alt som siden skjer med båten skyldes dårlig pakking… Sitér dette innlegget * Prosjekt Glen-L Squirt * Prosjekt Lagringsstativ påhengsmotor * Prosjekt 4 fot vugge Link to post
Eika Svart 19.September.2023 Emnestarter Del på Facebook Svart 19.September.2023 pacuare skrev for 7 timer siden: Ca 20 000 Norger USA. Transport til og fra havner og fortolling kommer i tillegg. Som privatperson blir det en god del dyrere. PRis varierer fra dag til dag så dette er veldig ca. Forbehold om at vi sender lite varer på denne forbindelsen. Priser og alt, men ikke ett firmanavn man kan ringe til Sitér dette innlegget Link to post
pacuare Svart 19.September.2023 Del på Facebook Svart 19.September.2023 Eika skrev for 1 time siden: Priser og alt, men ikke ett firmanavn man kan ringe til Kuehne+Nagel, DSV, DHL, Maersk kan alle hjelpe deg hvis du skal sende 500 containere. Hvem som kan sende 1 vet jeg ikke. Sansynligvis ingen av de, du må finne noen som kjøper tjenester av de. JEg ville gjort som anbefalt over, solgt ex-works. DEt er mye risiko for øke kostnader som jeg ikke hadde ønsket å ta. Blir containeren stående en uke i tollen koster det lett 10 000 kr. Hadde heller akseptert en lavere pris en å ta risiko for transport. Sitér dette innlegget Link to post
hanto1 Svart 19.September.2023 Del på Facebook Svart 19.September.2023 Hør med DSV eller lignende firmaer. La kjøper stå for frakt og forsikring for containeren, samt evt kostnader for survey etter containeren er pakket / sikret. Som privatperson blir dette dyrt. Skulle ikke forundre meg om med alle omkostinger så bikkes 60K. Kjøper må da i tillegg fortolle og momse båten inn i USA Sitér dette innlegget Link to post
Eika Svart 19.September.2023 Emnestarter Del på Facebook Svart 19.September.2023 Jeg skal ikke stå for frakt, men jeg skal hjelpe han litt med og arrangere litt her i Norge, for og få det salget :) den båten er mye mer ettertrakta i usa enn i Norge som har 5-10potensielle kjøpere. Så salgsprisen gjør det verdt og hjelpe så godt jeg kan Sitér dette innlegget Link to post
-morten- Svart 19.September.2023 Del på Facebook Svart 19.September.2023 Ville hørt med Amcar klubben. de hentet biler i container fra USA. De har sikkert sendt noen også! Sitér dette innlegget Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv Link to post
bellen Svart 19.September.2023 Del på Facebook Svart 19.September.2023 Ser Kuehne+Nagel ble nevnt. Vi brukte dette firmaet til å sende enkeltdeler til England og Skotland i et rederi jeg jobbet hos for noen år siden. Om dem hjelper privatpersoner, vet jeg ikke Sitér dette innlegget Link to post
Grufolf Svart 19.September.2023 Del på Facebook Svart 19.September.2023 Ups, DHL og FedEX driver med internasjonal transport. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.