CatoEger Startet 16.September.2023 Del på Facebook Startet 16.September.2023 Hei, Jeg lurt på verdien på en hansvik combi 18 fra 1986 i bra stand er, mer eller mindre. Er det noen som vet det? Sitér dette innlegget Link to post
Taskeladden Svart 16.September.2023 Del på Facebook Svart 16.September.2023 30 år er ikke noe alder for ett normalt vedlikeholdt glassfiberskrog. De kan vare evig med litt pleie. Sitér dette innlegget A jack of all trades is a master of none, but oftentimes better than a master of one Link to post
Bergen Svart 16.September.2023 Del på Facebook Svart 16.September.2023 Prisen som til syvende og sist avgjør om det er ett dumt kjøp eller ikke. Om det er båt uten motor er det begrenset med hvor mye galt dette kan være da båten i seg selv er en enkel konstruksjon som bør ha mange år igjen. Sitér dette innlegget Link to post
SverreOlsen Svart 16.September.2023 Del på Facebook Svart 16.September.2023 31 år og like fin, fikk ny motor til 90 tusen i fjor, resten av båten fra båten var ny. Bedre i sjøen en mange av de nye båtene eg har vært å testa 😇 Askeladen 455 sx Sitér dette innlegget Link to post
19 fot Svart 16.September.2023 Del på Facebook Svart 16.September.2023 Mine 2 glassfiberbåter er fra 1980 og er dermed ca 43 år gamle, og de fungerer fortsatt fint og brukes mye. Tok en tur med en av dem idag. 61 km ifølge Google (der brukes det km også på sjøen, og den tror at all ferdsel på sjøen er ferge). Dagens tur var rundt Tromøya og en tur gjennom Hesneskanalen (Grimstad). Tror det var godt over 1000 km den båten har gått bare i år. Jeg bruker vel båtene mine (særlig den største) litt mer enn gjennomsnittsbåten blir brukt. Sitér dette innlegget Link to post
Grand Banks jr Svart 17.September.2023 Del på Facebook Svart 17.September.2023 Glassfiberen tåler alder godt. Min turbåt er nå 43 år. Er nok mer solid enn mange nye båter. Tykt og godt støp. Men den har kommet riper og andre kosmetiske ting ved seg. Det er alt annet i båten som slites mest. Motor, treverk, puter, skrogtrekk, mekanikk, elektrisk etc. Det er det som blir slitt og tåler alder dårligere. Hansvik har vel vært ganske populære båter for hobbyfiskere. Holdt seg godt i pris før. Usikker på hvordan det er nå. Sitér dette innlegget Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO) Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B Link to post
Konas båt Svart 17.September.2023 Del på Facebook Svart 17.September.2023 Alder ingen hindring. 99 år. (44+55) Og fortsatt mange gode år med båtliv i vente. Sitér dette innlegget Link to post
CatoEger Svart 18.September.2023 Emnestarter Del på Facebook Svart 18.September.2023 Tusen takk for svar. Fint og vite at alder ikke trenger og være et problem. Jeg vurderer denne båten (hansvik 18 combi 1986) for helårs trolling på randsfjorden for mesteparten. Er prisen stiv? https://www.finn.no/301285387 Sitér dette innlegget Link to post
hanto1 Svart 18.September.2023 Del på Facebook Svart 18.September.2023 Synest prisen er stiv. motoren er gammel og har begrenset verdi. Får du med trollingutstyr, henger og hjelpemotor er prisen mere levelig. Båten ser ut til å være godt holdt. Antar denne er et mye bedre kjøp. 5 timer på motor. https://www.finn.no/boat/forsale/ad.html?finnkode=315947200 Sitér dette innlegget Link to post
CatoEger Svart 18.September.2023 Emnestarter Del på Facebook Svart 18.September.2023 1 hour ago, hanto1 said: Synest prisen er stiv. motoren er gammel og har begrenset verdi. Får du med trollingutstyr, henger og hjelpemotor er prisen mere levelig. Båten ser ut til å være godt holdt. Antar denne er et mye bedre kjøp. 5 timer på motor. https://www.finn.no/boat/forsale/ad.html?finnkode=315947200 Hei, takk for input! Ja det var det jeg trodde, har snakket med han og han er villig til og selge hele pakken til 90k. Jeg er veldig uerfarn når det kommer til denne type fisking. Jeg har lest litt om denne maskinen som følger med båten du linket og det virker som den er mere brukt til hav fiske, men er jo ikke sikker. Er dette en maskin som også brukes til ferskvann fiske som for eksempel storørret osv? Pilker den bare eller brukes den til trolling? Båten ligger også i Lofoten, det er et litt lang og hente når jeg er bosatt i Oslo. Den jeg så på ligger i Lier og er lett og hente. Men du mener at det ikke er helt på tryne og betale 90k for båten, henger og utstyret som følger med som en pakke deal? og selv om den er mye gamlerer og motor er en x faktor så ser den veldig bra vedlikehold ut? Sitér dette innlegget Link to post
hanto1 Svart 18.September.2023 Del på Facebook Svart 18.September.2023 Bare juksamaskinen på den jeg linket til koster ca 30 000 bare sånn til sammenligning ( brukes til juksafiske og dorg i sjø) 90 K for hele pakka er fremdeles noe høyt etter min mening, men er ikke noen ekspert i dette segmentet. Sitér dette innlegget Link to post
CatoEger Svart 18.September.2023 Emnestarter Del på Facebook Svart 18.September.2023 Tusen takk for innspill! Juksamaskinen og motoren er jo et stort pluss. Men usikker hvor mye jeg kunne fått brukt Juksamaskinen. Sitér dette innlegget Link to post
Kallethekid Svart 18.September.2023 Del på Facebook Svart 18.September.2023 Den hengeren ser veldig underdimensjonert ut. I følge et raskt søk på nett veier kun båten 680 kg og så kommer motor og utstyr og drifstoffi tillegg. Hengeren har 650 kg nyttelast. Jeg ville ikke trukket den båten på den hengeren på offentlig vei. Sitér dette innlegget Link to post
CatoEger Svart 18.September.2023 Emnestarter Del på Facebook Svart 18.September.2023 11 minutes ago, Kallethekid said: Den hengeren ser veldig underdimensjonert ut. I følge et raskt søk på nett veier kun båten 680 kg og så kommer motor og utstyr og drifstoffi tillegg. Hengeren har 650 kg nyttelast. Jeg ville ikke trukket den båten på den hengeren på offentlig vei. Hadde ikke sett det, det er ikke bra nei! Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.