Jump to content

Hvordan dekke og kuldeisolere rustfrie beslag under dekk.

Lazyjack

Recommended Posts

Dersom de boltene går rett ut i kuldegrader, så skal det en mirakelmaling til for å hindre kondens når det er varmt inne. Det må nok en form for isolering til her. Noen lag med polyuretan (type liggeunderlag) med god tilpasning rundt boltene kan nok hjelpe. Men for å få det estetisk akseptabelt må det vel legges noen form for deksel utenpå, noe som kan males.

Eller byggskum på innsiden av et pent deksel? (men da er boltene mer utilgjengelige).

Popeye70 skrev 48 minutter siden:

Vil 5-7mm neopren funke som isolasjon? I så fall kan man resirkulere en gammel dykkerdrakt som isolasjon på disse punktene.

Bare vær obs på at når du snakker om dykkerdrakter så snakker du om ekspandert neopren. I industrisammenheng brukes neoprengummi som bla. pakningsmateriale, men da massiv, ikke ekspandert. Den isolerer veldig dårlig. 

Jeg ville gjort som @Roger jo skriver, kappet skruene som stikker ned fra mutterene. Så ville jeg tatt et liggeunderlag, Armaflex, el. og tilpasset et passelig stort stykke som er like tykt som mutterene. Så ville jeg merket opp og stanset ut hull for hver mutter. Dette ville jeg limt til platene. Så ville jeg limt et stykke til som dekker over hele plata og dermed dekker mutterene. 

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...