Lazyjack Startet 18.September.2023 Del på Facebook Startet 18.September.2023 Jeg har en del synlige bakplater og bolter i hyttetaket. Jeg kunne gjerne tenke meg å "male" dem med noe sim gjør ar de både glir inn visuelt i hyttetaket forøvrig og som også isolerer så ikke lufta kondenserer på dem når det er kaldt. Har tenkt på Sugru men har ingen erfaring med det. Sitér dette innlegget Link to post
Lucky Strike Svart 18.September.2023 Del på Facebook Svart 18.September.2023 Dersom de boltene går rett ut i kuldegrader, så skal det en mirakelmaling til for å hindre kondens når det er varmt inne. Det må nok en form for isolering til her. Noen lag med polyuretan (type liggeunderlag) med god tilpasning rundt boltene kan nok hjelpe. Men for å få det estetisk akseptabelt må det vel legges noen form for deksel utenpå, noe som kan males. Eller byggskum på innsiden av et pent deksel? (men da er boltene mer utilgjengelige). Sitér dette innlegget Link to post
Roger jo Svart 18.September.2023 Del på Facebook Svart 18.September.2023 Lazyjack skrev for 1 time siden: Jeg har en del synlige bakplater og bolter i hyttetaket. Kutt de lange skruene forsiktig bygg opp med 5mm Aemaflx tap mellom beslaga. Lim fast 10mm Armaflex plate over, Mal. Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
Hulda Svart 18.September.2023 Del på Facebook Svart 18.September.2023 Hulda har samme problemkomplekset. Jeg limer på liggeunderlag. Man kan med suksess bruke tynneŕ saker, men maling bryter ikke kuldebroen. Sitér dette innlegget Link to post
Taskeladden Svart 18.September.2023 Del på Facebook Svart 18.September.2023 Hva med ett godt lag plastidip? kan det være ett alternativ om man legger på tykt nok? da kan det fjernes i fremtiden uten for mye styr. Sitér dette innlegget A jack of all trades is a master of none, but oftentimes better than a master of one Link to post
Popeye70 Svart 18.September.2023 Del på Facebook Svart 18.September.2023 Vil 5-7mm neopren funke som isolasjon? I så fall kan man resirkulere en gammel dykkerdrakt som isolasjon på disse punktene. Og så legge på et strøk hvit PlastiDip eller tilsvarende for å gjøre det hele mindre synlig… Sitér dette innlegget SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL Link to post
Lucky Strike Svart 18.September.2023 Del på Facebook Svart 18.September.2023 Roger jo skrev 49 minutter siden: Kutt de lange skruene forsiktig Godt poeng å fjerne unødvendig metall. Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 18.September.2023 Del på Facebook Svart 18.September.2023 Popeye70 skrev 48 minutter siden: Vil 5-7mm neopren funke som isolasjon? I så fall kan man resirkulere en gammel dykkerdrakt som isolasjon på disse punktene. Bare vær obs på at når du snakker om dykkerdrakter så snakker du om ekspandert neopren. I industrisammenheng brukes neoprengummi som bla. pakningsmateriale, men da massiv, ikke ekspandert. Den isolerer veldig dårlig. Jeg ville gjort som @Roger jo skriver, kappet skruene som stikker ned fra mutterene. Så ville jeg tatt et liggeunderlag, Armaflex, el. og tilpasset et passelig stort stykke som er like tykt som mutterene. Så ville jeg merket opp og stanset ut hull for hver mutter. Dette ville jeg limt til platene. Så ville jeg limt et stykke til som dekker over hele plata og dermed dekker mutterene. Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
mons Svart 18.September.2023 Del på Facebook Svart 18.September.2023 Hvis du isolerer med en matte som limes på kan du skjære en tynn finerplate som dekker hele den aktuelle delen av taket og male hvit før du monterer den. Blir gjerne lettere å få det pent med en stor plate som dekker det meste enn med mange "småreparasjoner" Sitér dette innlegget Mons Link to post
Lazyjack Svart 19.September.2023 Emnestarter Del på Facebook Svart 19.September.2023 mons skrev for 10 timer siden: Hvis du isolerer med en matte som limes på kan du skjære en tynn finerplate som dekker hele den aktuelle delen av taket og male hvit før du monterer den. Blir gjerne lettere å få det pent med en stor plate som dekker det meste enn med mange "småreparasjoner" Takk for godt tips Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.