Jump to content

Vinterisolering av skrogside, Jeanneau 41ft

anitak

Recommended Posts

Jeg har brukt skrogisolasjonen til maritim i hele båten fra topp til tå, utenom tak, der er det divinycell. Oppå der har jeg 4mm skrogtrekk også fra maritim. Jeg bor i båten året rundt og har det komfortabelt i -10 med en 4kw dieselvarmer lunkende på laveste fart. 

noe pricy var det, ca 500 for kvadratmeteren (ca 250,- for 50*100cm plate), men jeg har aldri angret etter det kom på plass. Båten er knusktørr, ingen fukt, ingen båtlukt og det var enkelt og jobbe med. 

Tok dog sin tid å gjøre. 

A jack of all trades is a master of none, but oftentimes better than a master of one

Jeg isolerte med 10mm armaflex. Finnes i tykkere også. Tenker å isolere bak innredning med to lag 10mm. Hvor det var skrogtrekk brukte jeg 1 lag med skrogtrekk utpå. Virker som det ble veldig bra. Jeg limte det mot skroget med våtromslim, så brukte jeg limsiden til å feste skrogtrekket. Kurant å holde på med egentlig.

https://makitech.no/armaflex-af-10mm-med-lim

Uvisst om det isolerer like bra mot støy. Har brukt lydisoleringsmatter fra biltema til motorluke.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...