anitak Startet 19.September.2023 Link til dette innlegget Startet 19.September.2023 Hei, jeg har fått tips om at liggeunderlag er bra for å isolere skrogsidene under benkene, altså inne i stuerommene. Spørsmålet er om noen har erfaring med å bruke isolasjonsmatter. Slike som også kan støy-isolere feks motoren. Jeg ser på slike som finnes på biltema i forskjellige tykkelser. Noen tips? Gjerne også generelt om isolering. Mvh Anita Sitér dette innlegget Link to post
Taskeladden Svart 19.September.2023 Link til dette innlegget Svart 19.September.2023 Jeg har brukt skrogisolasjonen til maritim i hele båten fra topp til tå, utenom tak, der er det divinycell. Oppå der har jeg 4mm skrogtrekk også fra maritim. Jeg bor i båten året rundt og har det komfortabelt i -10 med en 4kw dieselvarmer lunkende på laveste fart. noe pricy var det, ca 500 for kvadratmeteren (ca 250,- for 50*100cm plate), men jeg har aldri angret etter det kom på plass. Båten er knusktørr, ingen fukt, ingen båtlukt og det var enkelt og jobbe med. Tok dog sin tid å gjøre. Sitér dette innlegget A jack of all trades is a master of none, but oftentimes better than a master of one Link to post
Timmeeh Svart 19.September.2023 Link til dette innlegget Svart 19.September.2023 Jeg isolerte med 10mm armaflex. Finnes i tykkere også. Tenker å isolere bak innredning med to lag 10mm. Hvor det var skrogtrekk brukte jeg 1 lag med skrogtrekk utpå. Virker som det ble veldig bra. Jeg limte det mot skroget med våtromslim, så brukte jeg limsiden til å feste skrogtrekket. Kurant å holde på med egentlig. https://makitech.no/armaflex-af-10mm-med-lim Uvisst om det isolerer like bra mot støy. Har brukt lydisoleringsmatter fra biltema til motorluke. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.