Jump to content

Erfaring med Evinrude 300 G2? Vurderer kjøp


Rmoi

Recommended Posts

Rmoi skrev 8 minutter siden:

Skal sjekke styrespindel. Jeg vet service ble tatt i 2019. 
G1 mer holdbar enn G2? Vet mye mer elektronikk på G2. Sjekka lokalt Evinrude verksted og de mente motorene var bra med lite trøbbel. Ikke hatt mye rep på de.

G1 er mye mer holdbar, hilsen en som har holdt på med etec i mange år. 

 

Vi har vel 250 etec i opplag, g1 er bra saker og g2 vil jeg ikke eie, selv om jeg får deler til innkjøpspris og kan gjøre alt selv 

Link to post
Share on other sites

Rmoi skrev for 7 timer siden:

Noen gode erfaringer her med disse?

Har hatt etec, men ikke denne. For å trekke fram noe positivt så hører jeg de sier at disse går vesentlig billigere enn de nye firetakterene. Har imidlertid ikke konkrete tall som bekrefter dette. 

 

Men som @Eika sier, er ikke dette en motor jeg ville eid selv. Tenkte med meg selv da jeg så den ble lansert at dette ikke er en motor for meg. Tenker da særlig på det integrerte opplegget for styring. Jeg liker heller ikke gangen på etec, foretrekker firetaktere. Men akkurat det kommer an på bruksmønsteret ditt. 

 

Rmoi skrev for 6 timer siden:

Takk og endret

:thumbsup:

Link to post
Share on other sites

Hadde en 250 hk G2 2017 mod. Glad jeg fikk solgt den... Servopumpen begynte og tulle, fikk det på garantien heldigvis, er visst meget dyrt og reparere. Og er en gjenganger...Og jeg har hatt mange påhengsmotorer opp gjennom tidene, uten problemer, men denne tålte ikke mere enn max 20 min på tomgangsfart før den begynte å surne. Pga at det er en totakter. Hvorfor denne var verre enn de andre e totaksmotorene jeg har hatt, det aner jeg ikke. Kjører idag Suzuki 300, 19 mod, og er meget fornøyd.👍

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...