Rmoi Startet 22.September.2023 Link til dette innlegget Startet 22.September.2023 Hei ser nå på ny båt. Denne har en 2015 evinrude 300 hk G2 på hekken. Noen gode erfaringer her med disse? Er vandt med yamaha 2 takt og mindre eldre evinrude og sjeldent problem med disse. Sitér dette innlegget Link to post
Eika Svart 22.September.2023 Link til dette innlegget Svart 22.September.2023 Er styrespindelen bytta eller kan du forvente en regning på 37500 iløpet av ikke så lenge ? For og være ærlig, ville jeg holdt meg unna, hadde det vært en 300 g1, hadde jeg sagt kjør på. Men g2 er en annen historie Sitér dette innlegget Link to post
Rmoi Svart 22.September.2023 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 22.September.2023 Skal sjekke styrespindel. Jeg vet service ble tatt i 2019. G1 mer holdbar enn G2? Vet mye mer elektronikk på G2. Sjekka lokalt Evinrude verksted og de mente motorene var bra med lite trøbbel. Ikke hatt mye rep på de. Sitér dette innlegget Link to post
Eika Svart 22.September.2023 Link til dette innlegget Svart 22.September.2023 Rmoi skrev 8 minutter siden: Skal sjekke styrespindel. Jeg vet service ble tatt i 2019. G1 mer holdbar enn G2? Vet mye mer elektronikk på G2. Sjekka lokalt Evinrude verksted og de mente motorene var bra med lite trøbbel. Ikke hatt mye rep på de. G1 er mye mer holdbar, hilsen en som har holdt på med etec i mange år. Vi har vel 250 etec i opplag, g1 er bra saker og g2 vil jeg ikke eie, selv om jeg får deler til innkjøpspris og kan gjøre alt selv Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 23.September.2023 Link til dette innlegget Svart 23.September.2023 Rmoi skrev for 7 timer siden: Noen gode erfaringer her med disse? Har hatt etec, men ikke denne. For å trekke fram noe positivt så hører jeg de sier at disse går vesentlig billigere enn de nye firetakterene. Har imidlertid ikke konkrete tall som bekrefter dette. Men som @Eika sier, er ikke dette en motor jeg ville eid selv. Tenkte med meg selv da jeg så den ble lansert at dette ikke er en motor for meg. Tenker da særlig på det integrerte opplegget for styring. Jeg liker heller ikke gangen på etec, foretrekker firetaktere. Men akkurat det kommer an på bruksmønsteret ditt. Rmoi skrev for 6 timer siden: Takk og endret Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Kiekhaefer Svart 23.September.2023 Link til dette innlegget Svart 23.September.2023 Gå for en E-Tec gen1 i fra 2008 og nyere.. Sitér dette innlegget Link to post
Eika Svart 23.September.2023 Link til dette innlegget Svart 23.September.2023 Verado skrev 1 time siden: Gå for en E-Tec gen1 i fra 2008 og nyere.. Den store v6'n har ikke de samme injektor problemene som var i 06-07, som de mindre motorene hadde Sitér dette innlegget Link to post
Tskjei Svart 24.September.2023 Link til dette innlegget Svart 24.September.2023 Men blokkene på de store G2 var ikke bra. Det ble gjort en design endring da mange gikk til dundas på første tur etter montering. Sitér dette innlegget Link to post
Kiekhaefer Svart 25.September.2023 Link til dette innlegget Svart 25.September.2023 I fra 2008 kom dei nye Bip injectorene som ble benyttet helt til slutten av produksjonen av Evinrude, og et nytt og forbedret tenningssystem mm. Og deletilgangen er vesentlig bedre på 08 og utover.. Sitér dette innlegget Link to post
AskeladdenC65 Svart 26.September.2023 Link til dette innlegget Svart 26.September.2023 Hadde en 250 hk G2 2017 mod. Glad jeg fikk solgt den... Servopumpen begynte og tulle, fikk det på garantien heldigvis, er visst meget dyrt og reparere. Og er en gjenganger...Og jeg har hatt mange påhengsmotorer opp gjennom tidene, uten problemer, men denne tålte ikke mere enn max 20 min på tomgangsfart før den begynte å surne. Pga at det er en totakter. Hvorfor denne var verre enn de andre e totaksmotorene jeg har hatt, det aner jeg ikke. Kjører idag Suzuki 300, 19 mod, og er meget fornøyd.👍 Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.