Jump to content

Har en QL 800 baugtruster som jeg vil bytte til Sleipner SE 100


Totto 68

Recommended Posts

Totto 68 skrev 57 minutter siden:

Begge disse har 185mm tunell, og jeg er på utkikk etter en løsning som gjør dette byttet enkelt.

 

Ser du er på utkikk etter en enkel løsning. For min del ville jeg fokusert på å få en god løsning. Er det f.eks. mulig å støpe igjen det gamle hullet og ta ut nytt hull et annet sted på røret? Det fordrer jo at du må vri motoren slik at den f.eks. kommer bakover, men det er jo mulig på enkelte båter. Noen har motoren liggende bakover, med en momentstøtte ned mot kjølen. 

 

Totto 68 skrev 1 time siden:

Jeg ser det finnes overgangsbraketter

Vet ikke hvordan disse brakettene ser ut, men det er kanskje mulig å lage en som passer til din tunell?

 

Ps: Velkommen til baatplassen :flag_bp:

Link to post
Share on other sites

Totto 68 skrev 1 time siden:

Alternativet er selvsagt og støpe igjen hullet etter den gamle og lage nytt, men usikker på om dette gir en svakhet i tunellen.

Hvis du kan gjøre som jeg foreslo over, altså  å ta ut det nye hullet et annet sted, så svekker du ikke tunellen. Skal du bore opp nytt hull i det samme området som du har støpt igjen så blir det mye viktigere at det blir støpt igjen på en riktig måte. Da vil jo det reparerte området bli utsatt for alle kreftene fra trusteren. Og en SE 100 sparker litt i fra seg. Men fullt mulig det også hvis det blir proft utført. 

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...