Jump to content

Maritime gaver under treet


Astor

Recommended Posts

Presangene er pakket opp. Pussig foresten! Det ble mange maritime gaver på fruen og skippern. Skulle tro de visste vi var maritimt interessert. :lol:

 

Det ble mange fine bruksting til Astor.

Fleesepledd, hele 3 stykken, Båtfolkets årsbok 2006, litt verktøy, serveringsbrett til byssa, en flott messinglampe som skal henge i taket i midtkabinen osv.

 

Morsomt med noe nytt. Nå skal vi bo oss til og bruke juledagene noen timer hver dag til å vaske å få tingene på plass til første overnattingstur.

 

Jula er koslig for store og små.

 

Fortsatt God Jul! :santcheers:

Redigert av Astor (see edit history)


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

Fleecetepper, "snaddermat ombord", pussegarn og krus med maritime motiver. Nyttige ting alle sammen.

Fortsatt God Jul til alle båtfolk

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Link to post
Share on other sites

, en flott messinglampe som skal henge i taket i midtkabinen osv.

Fortsatt God Jul! :santcheers:

N.W båt er kansje en spesiell type båt , men at det var tak i den til og henge lampe i viste jeg ikke nei , :lol:

 

Tine II som ikke er like blid lenger ,fikk jo ikke mandelen i grøten iår .Men så fikk jeg jo ikke ta først heller da :sad:

Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBF
Vi sees på sjøen og lytter på K-77

Link to post
Share on other sites

N.W båt er kansje en spesiell type båt , men at det var tak i den til og henge lampe i viste jeg ikke nei , :lol:

 

Tine II som ikke er like blid lenger ,fikk jo ikke mandelen i grøten iår .Men så fikk jeg jo ikke ta først heller da :sad:

 

Syntes lysekrone over flygelet var litt storslått i NW. En enkel messinglampe passet bedre.

Fortsatt god jul til deg og dine.

 

Synd med den mandelen. Jula blir liksom ikke det samme.


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

Ble ikke så mye maritimt på meg bortsett fra, ett ror med klokke i. Den er fin, men jeg har ikke veggplass til den i Bastarden så da jeg anskaffe meg en større båt :yesnod:

 

Har fått en ny kontorstol med høy rygg og vippefunksjon, sitter i den nå og nipper til en real dram.

Trengte det nå etter at roen har lagt seg :drink:

 

Ps. Jammen fikk jeg ikke en julegave til gitt, sjekket lottoen nå og den gikk inn med 6+1 :cool:

Nesten 54 høvdinger er nesten ikke til og tro, vel det kan lønne seg med en lottokupong i uka.

Kjipt og være ett tall ifra men...

Redigert av bastard30000 (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Ble ikke så mye maritimt på meg bortsett fra, ett ror med klokke i. Den er fin, men jeg har ikke veggplass til den i Bastarden så da jeg anskaffe meg en større båt :yesnod:

 

Har fått en ny kontorstol med høy rygg og vippefunksjon, sitter i den nå og nipper til en real dram.

Trengte det nå etter at roen har lagt seg :drink:

 

Ps. Jammen fikk jeg ikke en julegave til gitt, sjekket lottoen nå og den gikk inn med 6+1 :cool:

Nesten 54 høvdinger er nesten ikke til og tro, vel det kan lønne seg med en lottokupong i uka.

Kjipt og være ett tall ifra men...

 

Kan bli en brukbar båt for det. En god grunn: Den nye klokka får veggplass. :lol:

 

Kontorstolen har du bruk for som styrestol. Regner med at det blir en skøyte. Er slepebåten til 35.000 solgt?

Redigert av Astor (see edit history)


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

Kan bli en brukbar båt for det. En god grunn: Den nye klokka får veggplass. :lol:

 

Kontorstolen har du bruk for som styrestol. Regner med at det blir en skøyte. Er slepebåten til 35.000 solgt?

Joa, men får holde hue kaldt en stund tror jeg. Det er nok lurt :yesnod:

Slepebåten er solgt så vidt jeg vet.

 

Når jeg får tenkt og gnagd litt så kommer nok en løsning på "problemet"

Link to post
Share on other sites

Ps. Jammen fikk jeg ikke en julegave til gitt, sjekket lottoen nå og den gikk inn med 6+1 :cool:

Nesten 54 høvdinger er nesten ikke til og tro, vel det kan lønne seg med en lottokupong i uka.

Kjipt og være ett tall ifra men...

 

Hva med dnne? Den får du sikkert prutet ned: Furuholmen.


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

Gratulerer Bastard, det er veldig bra. Men om du hiver deg rundt på nye prosjekter, kommer jeg og sparker deg bak !!!!

 

De penga der kan komme godt med når du skal ferdigstille bastarden, det koster alltid mye mer på slutten enn man aner :wink:

 

Julegaver under treet ?? Åjadda. Teakartikler, lensepunpe til septik, tekstiler, speiler, støvsuger (vann og støv), masse mindre duppeditter, 20 ruller maskeringstape :wink: , etc etc.

 

I tillegg har jo jeg også handla ting til båten i år, alt fra søkerlampa (gammel antikk type), doradeventiler, ++++++++ Skal se om jeg kan få tatt bilde av alt samma i løpet av jula :smiley: Skal forresten også førstkommende Tirsdag ha en turnè for å hente alt mulig rart som jeg har handla :smiley::smiley::smiley:

 

Det ble en meget god jul i år.

Link to post
Share on other sites

Ikkje så mykje maritimt under treet i år.

 

Mannskapet fekk det maritime spelet Blue Riband, som sikkert kan gje mange hyggelege stunder både ombord og heime. Men spelet hadde eg jo kjøpt sjølv... :wink:

 

Elles fekk lettmatrosen walki talki-sett. Kan kanskje vera god trening til han om nokre år blir gamal nok til å ta VHF-sertifikatet. Han har i alle fall oppnådd kontakt med andre, på andre sida av byfjorden. Så rekkevidda er faktisk betydeleg betre enn dei tre kilometrane som sto i spesifikasjonen.

 

Det låg også eit par konvoluttar med litt pengar under treet. Det tenkte eg kunne brukast til nye elektroniske kart etc. Men kona har begynt å snakka om ny sofa... :headbang:

 

I dag er det nydeleg vær her. Skulle svært gjerne vore på sjøen og fiska juletorsk. Men så er det desse fordømte familieselskapa... :crazy:

 

Ja, ja jula har sine frustrasjonar også. Framleis god julehelg til alle! :santcheers:

Redigert av janb (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Hei.

 

Fikk en bok om hvordan været har vært her i landet de siste 10 årene, måned for måned av fruen. Idag fant jeg frem loggboken fra båten og sammenlignet litt. Artig å lese om tordenvær i boken og finne igjen beskrivelsen av samme været i båten.

 

Ha en fortsatt God Julehelg!

 

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...