Jump to content

Hvem klarer å gjette pris på børster til Sleipner sp55


mawilu

Recommended Posts

Har begynt med vinterservice på båten først ut var motor til trøster . Sleipner leverer kke lenger deler til denne så løsningen var et firma i Moss.Fikk delene i posten i dag.Så til spørsmålet hvem her klarer å gjette pris nærmest kan røpe så mye som at  frakt kom på 495 kr bilder viser det som kom 4 stk børster i en konvolutt 

IMG_20231009_095603.jpg

IMG_20231009_095738.jpg

Link to post
Share on other sites

Jeg ble utsatt for et lignende ransforsøk for noen år siden da jeg skulle kjøpe børster til ei utgått Simrad autopilot pumpe. Det var fra et firma i Østfold, godt mulig det var i Moss. Prisen pr børste var astronomisk og portoen også enorm. Jeg ble heldigvis klar over prisen før jeg bestillte. 

 

Fant ut at motoren var engelsk og også brukt i golfvogner. Fant originale børster på eBay i fra England for ca hundrelappen pr stk. 

Link to post
Share on other sites

mawilu skrev 50 minutter siden:

Årets groveste

Du er blitt ranet, enkelt og greit. Om ikke prisen var avtalt på forhånd ville jeg tatt en alvorlig telefon til selger...

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram

If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle.

Link to post
Share on other sites

abbor skrev 21 minutter siden:

Her er en annen type som selges i sett av 4. Det er ikke sikkert bildet er representativt. 

Pund ja....norske kroner er råtten om dagen så denne prisen i pund kommer til å svi.
Handlet selv i fra England nå nettopp.
Varen en oljepumpe kostet 155 pund oversatt til norske kroner med søkke og snøre ....kr 3145 takk.
Handler litt i fra England og det er langt i mellom firmaer som kan eller vil sende til Norge uten Engelsk vat.
Så for ofte er det bare å punge ut hvis man må ha noe.
Litt på siden men noen som har noen triks for å få igjen utlagt Engelsk vat?

Link to post
Share on other sites

Det har jeg helt sikkert.Jeg brukte lang tid på å lete opp et sted å kjøpe uten hell.Kymar i Moss kunne skaffe pris ble opplyst ved bestilling selv om jeg syntes det var vanvittig måtte jeg ha nye.Jeg la ut innlegget siden jeg synes det var rekord ikke for å klage.Håpet på litt medfølelse fra folket

Link to post
Share on other sites

mawilu skrev 23 minutter siden:

Håpet på litt medfølelse fra folket

Medfølelse herfra er herved overbragt.

 

Til den prisen hadde jeg vurdert å bytte ut motoren. 

 

Du har fått tips om å benytte angreretten og returnere børstene, det ville jeg sterkt vurdert. Ta en telefon til Fredrikstad Vikleverksted og hør om de kan skaffe børster. Sleipner er også et Fredrikstadfirma, og Vikleverkstedet kjenner disse motorene. Du må ikke ha originale børster, men vær obs på at det er forskjeller på kvalitetene på børster, f.eks. hardhet på kullet. 

Link to post
Share on other sites

Er KYMAR forkortelse for Kynisk Marine?

Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon)
Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03
BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15
BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78

Link to post
Share on other sites

pipe skrev 57 minutter siden:

Tipper båtsessongen til Sverre i 2024 blir slik....baugtrøster brukt i ca 12 sek :crazy:

Kjent for å vær vanskelige disse? 😅 Bruker baugthrusteren hver gang eg bruker båten, sålangt, og tror ikke eg klarer meg uten 🤣

Men er rask i respons og skyver som barre det 🙂 Har ingen historikk om det er blitt gjort noe med den men står den ble innstalert på slutten av 90 tallet og er 4 hk 😅

Wiking 28

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...