Jump to content

Finnes det uorginale viftemorer til Eberspächer.


løve

Recommended Posts

Vel, om man ser bort fra de som bor i båten, men kun tenker på de som bruker varmeren sene vår og høstkvelder, burde det holde i mange år.  5 timer 5 kvelder hver vår og hver høst blir jo 2000/50 =40år!

:easter:

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

@Lars H. Det avhenger litt hvor du driver båtliv. På Trøndelags- og Helgelandskysten hvor jeg tilbringer mest tid er varmeren i bruk de fleste dager også om sommeren. Typisk noen timer om morgenen og så må den gjerne startes igjen når sola kommer lavt på himmerlen/går ned. På regnværsdager går den ofte hele dagen. Vår og høst går den fra tidlig morgen til sen kveld. 

Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet.

 

2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE

2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP

Link to post
Share on other sites

Hiver meg på her, Har kjørt varmeren 15t dag de 3 siste vintre uten kødd, så nærmer seg vel at noe må byttes. Har en ekstra d4 i reserve, men må ha reserve til reserven. Sensorer og glødeplugger + pakninger har jeg handla på ebay før uten at det har skapt noen problemer, så det må vel finnes en viftemotor og få tak i også. 

A jack of all trades is a master of none, but oftentimes better than a master of one

Link to post
Share on other sites

Brigg skrev 26 minutter siden:

@Lars H. Det avhenger litt hvor du driver båtliv. På Trøndelags- og Helgelandskysten hvor jeg tilbringer mest tid er varmeren i bruk de fleste dager også om sommeren. Typisk noen timer om morgenen og så må den gjerne startes igjen når sola kommer lavt på himmerlen/går ned. På regnværsdager går den ofte hele dagen. Vår og høst går den fra tidlig morgen til sen kveld. 

 

Greit det, men da kan en jo kanskje dele tallet mitt (40 år) på 2 eller 3? Men ærlig talt, en viftemotor har lagre som ufravikelig slites ved bruk, og hvor mange timer kan man egentlig forvente for et slikt kommersielt/ikke proft utstyr? Selv lagre i proff utstyr med mulighet for å smøres slites jo ut før eller siden.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Lars H. skrev 43 minutter siden:

Greit det, men da kan en jo kanskje dele tallet mitt (40 år) på 2 eller 3?


Jeg er på tredje viftemotoren siden 2005. 7 til 8 år holder de med den bruken jeg har. Gjelder Eber D4. 

Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet.

 

2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE

2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP

Link to post
Share on other sites

Taskeladden skrev 1 time siden:

Har en ekstra d4 i reserve, men må ha reserve til reserven.


Min erfaring er at det er viftemotor og glødesil som må byttes på disse varmerne. Om man har dette i reserve samt et pakningssett bør man være bra beredt. Varmerene er enkle å skru på når man først har fått de ut fra stedet de står montert. I løpet av en time bytter du vifta og glødesil, og du har også tid til en kaffepause. 

Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet.

 

2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE

2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP

Link to post
Share on other sites

Sun Flyer skrev for 2 timer siden:

Jeg har kjørt kinavifter på min d4 de siste årene. Bor i båten. De er like gode som de orginale og noen av de varer riktig så lenge. Det er bare å bestille på aliexpress.

 

Har du en link til noe som har fungert for deg så gjør du meg en tjeneste :D 

A jack of all trades is a master of none, but oftentimes better than a master of one

Link to post
Share on other sites

Taskeladden skrev 10 minutter siden:

Har du en link til noe som har fungert for deg så gjør du meg en tjeneste :D 

Prøv bildesøk på Ali så får du opp mye å velge i. Denne feks: 

 

Just found this amazing item on AliExpress. Check it out! US $12.48  25% Off | 12V/24V Blower Motor 2KW 5KW Diesel Parking Heater For Eberspacher Airtronic D2 D4 Combustion Air Fan Car Air Heater Accessories
https://a.aliexpress.com/_mMYJQ6I

Link to post
Share on other sites

Fantino skrev for 10 timer siden:

Prøv bildesøk på Ali så får du opp mye å velge i. Denne feks: 

 

Just found this amazing item on AliExpress. Check it out! US $12.48  25% Off | 12V/24V Blower Motor 2KW 5KW Diesel Parking Heater For Eberspacher Airtronic D2 D4 Combustion Air Fan Car Air Heater Accessories
https://a.aliexpress.com/_mMYJQ6I

Supert, tusen takk. Bildesøk var godt tips! 

setter pris på det :) 

God helg! 

A jack of all trades is a master of none, but oftentimes better than a master of one

Link to post
Share on other sites

Har skrudd mye på Volvo sine brennere i bil. De har Eber viftemotor. Du får nye kullstifter og lagre for en slikk og ingenting på e-bay. Volvo tar 4K for ny viftemotor. Tror eg betalte 200 for nye kullstifter og lagre på ebay. Det viktige var å passe på at lagre 

kommer på eksakt samme plass på akslingen. 

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...