Jump to content

Robertson AP 100


Astor

Recommended Posts

Jeg tenkte på styring med ratt. Men vil også beholde selvstyringen.

Jeg tolker det som at du vil ha ett vanlig ror/ratt ut i tillegg til det inne.

 

Hvis det er koblet 3 slanger til autopilot pumpen og 3 slanger til rattpumpen inne så lar dette seg gjøre.

Link to post
Share on other sites

  • 1 måned senere...

Jeg har en AP100 fra 1984 og nå nettopp sluttet den å funke. Ingen antydning til noe i konsollet på Control Unit AP100. Har sjekket sikring i J100...hva mer?

Kan en få kjøpt J100/J101 om det er den som er gåen, eller kan en enkelt montere en ny autopilot og kople sammen med robertson Hydraulic Pump Unit RPU Mini 2?

Link to post
Share on other sites

  • 4 uker senere...

Hi. Jeg har nettopp kjøpt en Wiking 28 med en Robertson AP 100 tilkoplet til teleflex styring. Er det slik å forstå at jeg ikke kan bruke denne selvstyringen hvis jeg går over til hudarulisk styring. Skulle likt å hadd styre posisjon ute også og det er vel bare mulig med hydraulisk.

Link to post
Share on other sites

  • 11 år senere...

Hei

Var det noen som hadde en løsning for å koble AP1000/J100 sammen med øvrig nett ?

Hadde en Autohelm6000 i forrige båt og da kunne jeg sitte på C..omputeren og legge ut kurser og koblet det på anlegget i båten og deretter endret den kurs på WP.

 

Leser at Robertson da ikke kommuniserte i nmea - men er det noen protokoll og evnt en konverter?

 

Link to post
Share on other sites

  • 5 måneder senere...

Et spørsmål......

Noen som kjenner til om FU91 vil fungere med AP100 ???

Jeg ønsker å montere den i Trawleren ettersom også min AP100 er montert oppe under taket og er rett og slett dårlig å nå fatt i fra sittende stilling. I tillegg har jeg en F200 fjernkontroll liggende som jeg fikk brukt, og vet ikke om den passer. Jeg tok en tjangs og kjøpte den uansett :-)

Mvh Bjørn

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...