Hekri Svart Lørdag 08:22 Link til dette innlegget Svart Lørdag 08:22 Her er det vel våte fóringer @pappa_wolf ? De er hele, men godset har kjent på isens krefter? Sitér dette innlegget Var på Radich i -74 - og driver fortsatt med båt.... men har gjort mye annet også... Link to post
pappa_wolf Svart Lørdag 08:30 Emnestarter Link til dette innlegget Svart Lørdag 08:30 Jeg sliper den ned, og så ser vi. En sprekk der er ikke så farlig, da det er uten trykk i blokken. Og de kan sveises, forsiktig. Men jeg tror at det bare er en støpefeil. Dette med tanke på at forrige eier kjørte med motoren i bil i flere år. Så den har stått med glykol, og ikke vann. Men nå ser vi. Skal en tur på butikken først da jeg mangler slipemateriell. Sitér dette innlegget Link to post
subwoofer Svart Lørdag 09:32 Link til dette innlegget Svart Lørdag 09:32 Det kan være at det bare er en illusjon altså? La oss nå håpe det... Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart Lørdag 09:36 Link til dette innlegget Svart Lørdag 09:36 Sønnen min har den største V8-motoren fra AMC i Jeep'en. Der var det hull/sprekk i bakkant av blokken. Det ble sveiset av en eller annen smie i Østfold, har holdt tett i mange år nå. Sitér dette innlegget Link to post
pappa_wolf Svart Lørdag 10:24 Emnestarter Link til dette innlegget Svart Lørdag 10:24 Har slipt den ned nå, og det ser ut til å være en støpefeil. Jeg vasket den grundig med bremserens. Tørket bort, og satte en fyrstikk på. Hadde det vært en sprekk, ville det være bremserens i sprekken, og det ville ha tatt fyr. Det gjorde det ikke. Så jeg fyrte opp MAP brenneren og varmet opp området. Ingen misfarging. Så jeg tror at det går bra. Men jeg kommer til å starte motoren i benk, og bruke litt tid på å sjekke om det lekker. Sitér dette innlegget Link to post
pappa_wolf Svart Lørdag 14:48 Emnestarter Link til dette innlegget Svart Lørdag 14:48 Stakk inspeksjons kameraet ned i blokken og sjekket. Ikke sprekk gjennom. Men dyp for det. Skal bestille sveisepinner til støpejern på tess. Og så tar vi den derfra. Akkurat nå fortsetter jeg med å fjerne gammel lakk og støpeskjegg. Sitér dette innlegget Link to post
pappa_wolf Svart Søndag 09:13 Emnestarter Link til dette innlegget Svart Søndag 09:13 En kompis stakk innom i går. vi knertet et par øl, og pratet motor. Så kvelden endte på gode toner, og en liten tur på fjorden. Startet hvor jeg slapp i går, i garasjen med vinkelsliper. Fjerne kanter og gammel lakk. Og så må jeg finne kamlager verktøyet mitt. Sitér dette innlegget Link to post
pappa_wolf Svart Søndag 09:15 Emnestarter Link til dette innlegget Svart Søndag 09:15 Fant det. Sitér dette innlegget Link to post
pappa_wolf Svart Søndag 09:28 Emnestarter Link til dette innlegget Svart Søndag 09:28 Interessant. Originale camlagre!! Tok ut bakre cam plugg. Og det første lageret. Pitting på toppen og slitasje i bunnen. Den motoren har gått mye på tomgang. Skal se hvordan de andre ser ut. Sitér dette innlegget Link to post
subwoofer Svart Søndag 09:29 Link til dette innlegget Svart Søndag 09:29 Den sprekken der, hadde det ikke vært vel så bra å fikse med silisiumbronse heller enn reell sveis? Mindre varme gir mindre fare for at ting slår seg og/eller sprekker mer? Eller er det kanskje silisiumbronsepinner du har bestilt? Sitér dette innlegget Link to post
pappa_wolf Svart Søndag 10:17 Emnestarter Link til dette innlegget Svart Søndag 10:17 Cam lagrene er ute. Alle er puttet på toppen. Snudde motoren opp/ned, og driver nå å fjerner støpeskjegg inne i motoren. Dette er små metallpartikler som enkelt kan fjernes med en skrutrekker, og absolutt ikke noe som man har lyst til å sende gjennom oljepumpen. Sitér dette innlegget Link to post
pappa_wolf Svart Søndag 10:25 Emnestarter Link til dette innlegget Svart Søndag 10:25 Dette er skumle greier å ha i motoren. Sitér dette innlegget Link to post
pappa_wolf Svart Søndag 12:19 Emnestarter Link til dette innlegget Svart Søndag 12:19 Renset alle gjenger på blokken, og hadde planlagt å hone sylindrene. Men min hone trenger nye stein. Så må pent vente til mandag før jeg kan komme videre Sitter også å vurderer å bytte frostplugger i hele blokken. Hmmm. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.