Chilli Solbris Svart 8.Juli Link til dette innlegget Svart 8.Juli Hulda skrev for 4 timer siden: Fordelen til pappa_wolf er at V8'ern hans ikke er særlig større enn dieselpumpen til Chilli Solbris :-) 😂😂😂 pappa_wolf skrev for 3 timer siden: Og sikkert enklere å skru på. Det kan jeg skrive under på!! Har skrudd litt motor gjennom årenes løp. Men den dieselpumpa i deler skremte livskiten av meg!!! Nå håper jeg du får en endelig og god løsning på motoren din!!!🙏👍 Sitér dette innlegget Mvh Chilli Solbris Båtlivet gir meg de største gleder! Og de største sorger!😂 Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
SveinHa Svart 9.Juli Link til dette innlegget Svart 9.Juli Denne her passer vel godt på både @pappa_wolf og @Chilli Solbris Imponerende innsats av begge Og samtidig som det koster på mange områder som tid, frustrasjon, bannskap +++ så ligger der jo et element av tilfredsstillelse i læringen underveis og ikke minst å komme i mål også Sitér dette innlegget Vaksinehistorie, forelesning om propaganda fra Free University of Toronto (kortversjon 6 min). Brosjyre Barnevaksiner. Link to post
Chilli Solbris Svart 9.Juli Link til dette innlegget Svart 9.Juli SveinHa skrev for 3 timer siden: Denne her passer vel godt på både @pappa_wolf og @Chilli Solbris Imponerende innsats av begge Og samtidig som det koster på mange områder som tid, frustrasjon, bannskap +++ så ligger der jo et element av tilfredsstillelse i læringen underveis og ikke minst å komme i mål også Definert passende bilde!😂😂😂. Men jeg synes nå @pappa_wolf har utført en større og mer krevende jobb enn meg!!!! Sitér dette innlegget Mvh Chilli Solbris Båtlivet gir meg de største gleder! Og de største sorger!😂 Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
pappa_wolf Svart 10.Juli Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.Juli Har som alle andre måtte jobbe. I går var intet unntak. Jobber til 21. Og da hadde jeg ikke energi til å gå i garasjen. Dagen i dag blir kortere på jobb, så planen er å få motoren ferdig, og testet. Sitér dette innlegget Link to post
pappa_wolf Svart 10.Juli Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.Juli Meine damen und Herren. Ich bringe dich. "CRANKENSTEIN" Eller sagt på godt dansk. "Fåååg den ligner noget!!" Sitér dette innlegget Link to post
subwoofer Svart 10.Juli Link til dette innlegget Svart 10.Juli Amerikaneren tror den går på diesel? Sitér dette innlegget Link to post
Chilli Solbris Svart 10.Juli Link til dette innlegget Svart 10.Juli 😃😃😃 Lekkert!👍👍 Sitér dette innlegget Mvh Chilli Solbris Båtlivet gir meg de største gleder! Og de største sorger!😂 Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Hekri Svart 10.Juli Link til dette innlegget Svart 10.Juli Ble den hvit i solidaritet med noen her på bp omtalte V10? Eller bare for å understreke at her aksepteres ingen lekkasjer av noe slag? Uansett - j....... bra!!! Vi forventer en filmsnutt av oppstart når den tid kommer! Sitér dette innlegget Var på Radich i -74 - og driver fortsatt med båt.... men har gjort mye annet også... Har solgt båten - leter etter ny.... ca 40'. Ikke drev! Link to post
pappa_wolf Svart 12.Juli Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.Juli On 7/10/2025 at 7:10 PM, Hekri said: Ble den hvit i solidaritet med noen her på bp omtalte V10? Eller bare for å understreke at her aksepteres ingen lekkasjer av noe slag? Uansett - j....... bra!!! Vi forventer en filmsnutt av oppstart når den tid kommer! Det er ganske enkelt på grunn av lekkasjer. Og at jeg hadde 5 bokser hvit felglakk som jeg ville bli kvitt. Med litt flaks, blir det oppstart i løpet av dagen i dag eller i morgen. Sitér dette innlegget Link to post
pappa_wolf Svart 13.Juli Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.Juli Sitér dette innlegget Link to post
Chilli Solbris Svart 13.Juli Link til dette innlegget Svart 13.Juli Godt jobba!! Fantastisk tålmodighet!!😄😄 Herlig å se!!! Sitér dette innlegget Mvh Chilli Solbris Båtlivet gir meg de største gleder! Og de største sorger!😂 Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Gulborg Svart 13.Juli Link til dette innlegget Svart 13.Juli Fantastisk gøy å se.. kjør på Sitér dette innlegget Link to post
pappa_wolf Svart 14.Juli Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.Juli Jeg koker. Det er lummert. Vindstille og jeg er i motorrommet på båten. Jeg rakk å få motoren løftet inn mellom to regnbyger, og nå mens det fortsatt er tørt, så skrur jeg som om livet avhenger av det. Mangler bare litt ledningsnett så er den klar for test igjen. Men er så kokt i topplokket, at jeg ikke husker hvilke ledninger som skal hvor!! Sitér dette innlegget Link to post
Chilli Solbris Svart 14.Juli Link til dette innlegget Svart 14.Juli Da er det en ting å gjøre!!! Kald dusj! Kaldt bad!! Ikke få heteslag!!! Godt jobba uansett!😄😄😄 Sitér dette innlegget Mvh Chilli Solbris Båtlivet gir meg de største gleder! Og de største sorger!😂 Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
pappa_wolf Svart 14.Juli Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.Juli Har tatt en god lang pause, og drukket et par store glass vann med isbiter, så er tilbake i båten. Og nå begynner jeg å lure på om hjernen min har vært frakoblet totalt, da jeg monterte ledningsnettet. Vet hva høstsesongen bringer. Overhaling av ledninger. Har flere jeg ikke har merket ordentlig så har litt jobb foran meg. Men det nærmer seg oppstart av motor i båten. Sitér dette innlegget Link to post
Hekri Svart 14.Juli Link til dette innlegget Svart 14.Juli Din fantastiske video-langfilm viste at the White Wonder såvidt startet og tok noen runder! Særdeles modig å lempe inn motoren uten å ha testkjørt med kjøling i garasjen, eller ute. But you know What you're doing!!! Kanskje det var noe vi ikke fikk se? Uansett er denne tråden fantastisk terapi for oss også! Det er nok en som følger med somwhere else...... Sitér dette innlegget Var på Radich i -74 - og driver fortsatt med båt.... men har gjort mye annet også... Har solgt båten - leter etter ny.... ca 40'. Ikke drev! Link to post
pappa_wolf Svart 14.Juli Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.Juli 2 hours ago, Hekri said: Din fantastiske video-langfilm viste at the White Wonder såvidt startet og tok noen runder! Særdeles modig å lempe inn motoren uten å ha testkjørt med kjøling i garasjen, eller ute. But you know What you're doing!!! Kanskje det var noe vi ikke fikk se? Uansett er denne tråden fantastisk terapi for oss også! Det er nok en som følger med somwhere else...... Dere fikk se første runde. Andre og tredje ble tatt på strak arm i dag for å få motoren tilbake i båten. Kjølingen ble testet på tralla i hagen, til stor fornøyelse fra naboguttene. Men må gi meg nå. Må ha ny tenningslås, da den gamle tok kvelden for 20 minutter siden. Et lite tips. Ikke kjøp JULA sin tenningslås, den holder kun et år. Så i morgen går turen til Maritim for å hente ny. Sitér dette innlegget Link to post
subwoofer Svart 14.Juli Link til dette innlegget Svart 14.Juli Biltema sin er på andre året hos meg… Sitér dette innlegget Link to post
pappa_wolf Svart 19.Juli Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.Juli "The Devil is in the details." Sitter fortsatt i båten og knoter. Men ikke med motoren, den fungerer, nei nå er det ledningsnettet som skaper krøll. Det viser seg at eksiter ledningen til dynamoen gir strøm til coilen, når motoren går og jeg skal skru av. Så motoren bare fortsetter å gå. Så jeg må finne på noe lurt her. Men akkurat nå vurderer jeg bare å kaste en bryter og en ledning på, slik at jeg kan kutte strømmen manuelt til coilen. Så må det bli gjort bedre til høsten. Vurderer å lage komplett nytt ledningsnett til motoren og drevet. Men den "nye" kalesjen passer perfekt. Sitér dette innlegget Link to post
Chilli Solbris Svart 19.Juli Link til dette innlegget Svart 19.Juli Det ser varmt ut!!!🥵🥵🥵 Sitér dette innlegget Mvh Chilli Solbris Båtlivet gir meg de største gleder! Og de største sorger!😂 Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
pappa_wolf Svart 20.Juli Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.Juli 17 hours ago, Chilli Solbris said: Det ser varmt ut!!!🥵🥵🥵 Det er varmt. Men den strekker seg bra i varmen. Har også oppdaget at forbruks batteriet har tatt kvelden. Luktet råtne egg og stramt i båten, trodde først at det var kalesjen, siden solen sto rett på, men lukten forsvant ikke selv etter solen forsvant. Så jeg stakk hodet i batteribrønnen, og kjente varmen, så koblet fra laderen. Fant samtidig ut av at min Victron lader ikke hadde kontakt med telefonen. (Jeg hadde glemt å skru på Bluetooth!!) Men nå skal den bare ryddes og vaskes, så legger vi henne ut i dag. Sitér dette innlegget Link to post
Chilli Solbris Svart 20.Juli Link til dette innlegget Svart 20.Juli Det er alltid noe med båt!😳 Alltid! Men nå håper jeg dere får brukt båten litt!😃 Sitér dette innlegget Mvh Chilli Solbris Båtlivet gir meg de største gleder! Og de største sorger!😂 Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
pappa_wolf Svart 24.Juli Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.Juli Båten ligger nå på plassen vår, og jeg ligger i motorrommet og skrur og justerer. Hadde henne ute på en liten runde i går. 23 knop var max fart. Sliter med å holde seg igang på tomgang, men går fint med litt gass. Prøver å justere forgasseren og tenning. Og oppdager en oljelekkasje bak på motoren. Og det er nok til at jeg blir frustrert. Har ikke lyst til å dra den opp igjen, for deretter å løfte motoren ut enda en gang. Blir en tur på biltema og kjøpe olje oppsamler. Og bare småturer frem til den skal opp til høsten. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.