MortenPlesner Startet 19.Oktober.2023 Del på Facebook Startet 19.Oktober.2023 Hei Jeg fikk en skade i vannlinjen på båten da stormen hans hærjede i sommers. Det ser ut som om at det bare er gelcoaten som er slitt av, men nu har jeg ikke så mye forstand på det, så jeg tenkte at spørge her før jeg starter reparasjonen. 🙂 Er det bare at ligge et nyt lagg med gel coat ut på glassfiberen? Eller skal der flere lagg med andre ting under først? Skal glassfiberen slippes før man ligger nåke oven på? Eller er det en støre operasjon og klokere at se om forsikringen dekker det? Sitér dette innlegget Link to post
Grand Banks jr Svart 19.Oktober.2023 Del på Facebook Svart 19.Oktober.2023 Hva slags båt? Hva er verdien på den? Hvor store og hvor er skadene? Hva er egenandelen din? Sitér dette innlegget Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO) Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B Link to post
MortenPlesner Svart 19.Oktober.2023 Emnestarter Del på Facebook Svart 19.Oktober.2023 Det er en Ryds 620 day cruiser. Verdien på båten er ca. 200 000,- måske litt unna. Skaden er ca. 10x40 cm og er i vannlinjen. Har en egenandel på 6000,- på den type skader. Sitér dette innlegget Link to post
Grand Banks jr Svart 19.Oktober.2023 Del på Facebook Svart 19.Oktober.2023 Sett i lys av overnevnte informasjon hadde jeg bedt forsikringsselskapet ordne det, slik at det blir ordnet profesjonelt. Det vil gjøre at verdien på båten holder seg oppe, samt at du får garanti på jobben. Det koster uansett en del penger og mye tid å få det fint, spesielt hvis man ikke har gode maskiner og slikt fra før. Så jeg personlig hadde kostet på meg egenandelen og satt bort jobben til noen proffe nå i vinter. Hadde det vært en jolle til 20.000 så hadde det stilt seg annerledes. Sitér dette innlegget Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO) Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B Link to post
Eika Svart 20.Oktober.2023 Del på Facebook Svart 20.Oktober.2023 Bare sånn løs gjetting, så tipper jeg takstmann sier det er skade til 15-20 Sitér dette innlegget Link to post
MortenPlesner Svart 20.Oktober.2023 Emnestarter Del på Facebook Svart 20.Oktober.2023 Ok.. Da går jeg nok for den løsningen. Tusind takk for god hjelp og gode svar. 🙂👍 Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.